Negyed6Negyed7 Fesztivál

  • 2012. november 20.

Snoblesse

A hanuka alkalmából rendezett fesztivál főszereplője a Klauzál tér.


Ha a Lövölde téren mindig hideg van (ahogy a pesti sanzon tartja), akkor a Klauzál térnek is megajánlható egy szelet örök ősziesség. S bár itt lakott nem messze Seress Rezső, a slágerirodalom valahogy mégis elkerülte a teret – nem úgy a 2-es villamos, mely 100 éve még útba ejtette a Klauzált –, miként azt a tavalyi Negyed6Negyed7 Fesztiválon a  Kötöttpálya nevű installáció fel is elevenítette. Az idei fesztivál viszont teljes egészében a Klauzál térre fókuszál, s teszi ezt a már megszokott, gazdag programválasztékkal, melynek a hanukai bolhapiac éppúgy része, mint a kisiparosok nyílt napja, a különféle installációk, felolvasóestek, városi séták és környékbeli koncertek. A fesztivál ideje alatt a Massolit Books and Caféban (Nagydiófa utca 30.) láthatók azok a fotók, melyek a  Pict'Oral című pályázatra készültek: a jelentkezők egy elképzelt Klauzál téri család hétköznapjait örökítették meg vagy saját családi albumukat egészítették ki klauzálos képekkel.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.