Őrült filmesek – szemét filmek

  • 2013. október 11.

Snoblesse

Egyik ember szemete, a másik ember kincse – újabb trash-gyöngyszemek a Retek filmklubban.
false

Folytatódik a Retek filmklub hiánypótló, trash-ügyi sorozata, melynek során már számos alkalommal igazán mélyre süllyedt a filmművészet, s ezt a szintet alighanem most is sikerül tartani. Már hogyne sikerülne, amikor ezúttal maguk a filmesek a főszereplők; a Terror Firmer című opusban például a trash-filmjeiről elhíresült Troma stúdió munkatársai dolgoznak legújabb opusukon, ám két dolog is nehezíti a dolgukat. Az egyik a vak filmrendező, a másik egy robbanékony sorozatgyilkos. A filmben feltűnik a hetvenes évek kisnövésű, ámde nagyteljesítményű pornófenoménja, Ron Jeremy is, egy másik szereplőt pedig igen árulkodó módon Greg 'G-Spot' Siebelnek hívnak.

false

A fentiekhez képest a Cecil B. Demented című alkotás maga a vegytiszta filmművészet. John Waters 2000-ben készült filmjének hősei – mi sem természetesebb – megszállott függetlenfilmesek, akik egy hollywoodi sztár elrablásával szeretnék feldobni saját produkciójukat. Főszerepben Melanie Griffith (hollywoodi sztár) és Stephen Dorff (őrült filmkészítő).

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.