Pangaea a teraszon

  • 2014. május 21.

Snoblesse

A bass musicba ojtott techno angol fenegyereke május éjszakán, a hajó teraszán.
false

Pangaea-t, eredeti nevén Kevin McAuleyt már egészen fiatal korától kezdve elragadta az elektronikus zene varázsa: éveken át pakolgatta össze saját kompozícióit, mígnem 2007-ben Ben UFO-val és a Pearson Sounddal karöltve megalapították saját kiadójukat, a Hessle Audiót – mindezt a leedsi egyetemi tanulmányaik alatt. Eleinte (mondjuk már akkor is formabontóan technobeütésű) dubstep és garage vonalon indultak, az elmúlt négy évben készített, tipikusan bass musicként elkönyvelt Pangaea-remekekben (és dj-mixekben) szépen kimutathatók a német techno egyenes, szigorú vonalai is. A Hessle Audión kívül McAuley szépen publikált a rokon lelkű Hemlock és Hotflush kiadóknál is – a tavalyi háromszámos Viaduct E.P. pedig saját Hadal címkéje alatt jött ki.

Az angol dj és producer budapesti fellépése ráadásul a Horvátországban, Pulában (s többek között az ő főszereplésével) sorra kerülő Dimensions fesztivál beharangozását is szolgálja, s nem véletlenül: Pangaea remek producer, keresett dj, akinek legutóbbi, a Fabriclive sorozatban megjelent mixe is minimum iránymutató (egy félórás blokk itt hallgatható meg). A bulit az új idők (úgy értve: a korán jött nyár) jeleként már a tetőteraszon tartják – magyar részről a szervezőcsapatok (NVC és Hi!Fly) dj-i vagy a lavalavás Tolo is hozzáteszik a magukét.

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.