A techno brit és német csillagai az utolsó tavaszi Technokunston.
Ajánlom
Alistair Wells, azaz Perc három éve már egy nagy sikerű szettet tolt a hajón, azóta viszont nemzetközi szinten is szinte kultstátuszt élvez a minőségi technót keresők körében. Karrierjét, saját egyéni hangját a maga határozott, tudatos, de nem tolakodó módján építette fel: az utóbbi tizenkét éve alatt rengeteg remek zenét adott ki (nem kis részüket saját Perc Trax kiadójánál) – a számtalan maxi (és remix!) mellett két albumot is: a 2011-es Wicker & Steel-t és idén The Power And The Glory-t, amely talán az év egyik legerősebb, legkarakteresebb anyagaként fog végezni megannyi fontos toplistán. Sötét, néhol horrorfilmes, máshol indusztriális-experimentális hangulatainak ellenére a tánctéren elképesztően jól táncolható techno – ebből kapunk egy szettnyit mi is, Perc nem csekély DJ-tudásával tálalva.
Az est másik fellépője Alex Bau, akiről egyszer már le kellett mondanunk a legutóbbi dunai árvíz miatt, most viszont nincs olyan természeti erő, ami megakadályozná, hogy vasárnap hajnalban a pult mögé lépjen. Az elkötelezett rajongótáborral bíró német lemezlovas azon előadók közé tartozik, akik nem arra figyelnek, hogy mit játszanak, hanem arra, hogy miként – márpedig Bau technikája, lelkesedése, dinamizmusa legendás. Mindegy, hogy minimál, aszimmetrikus, Chicago, Detroit, house vagy techno, Bau egyetlen óriási, megállíthatatlan, eklektikus rave-vé gyúrja. A Technokunst-csapat részéről Dork és Isu fogadnak és engednek haza, a retinákat ismét a Kiégő Izzók kényeztetik.
Nem enged leburkolni több vízelvezető árkot az alföldi város önkormányzata, mert így is alig szivárog be valami a talajba – ám sok a kérelem. Szegeden, Budapesten is új konfliktusokat hozott a klímaváltozás.
Október közepétől a Windowst futtató gépek milliói vesztik el a támogatásukat. A cég leginkább a selejtezést támogatja, miközben az e-hulladék a bolygó egyik legégetőbb problémája, plusz nagyon drága is.
Pénteken kezdődik a 21. CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztivál, amelyen új filmmel és személyesen is jelen lesz két Oscar-díjas magyar rendező, Nemes Jeles László és Deák Kristóf.
Putyin háborúja már nem zavarja Hszi elnököt sem, Trumpot azonban mérhetetlenül idegesítette Kína erőfitogtatása – vagy az, hogy őt nem hívták meg. Sok tanulsága van a pekingi parádénak, amely eddig csak vásári mutatványnak volt jó. Vajon most több ennél?
A politikusok összecsapnak a gyermekotthonokról kiderült borzalmas esetek miatt, miközben a civilek értelmes követelését az úgynevezett gyermekvédelem hivatalos képviselői lesöprik az asztalról.
Régóta húzódik a Diószegi utcában és környékén lakók ügye. A kormány a Nemzeti Közszolgálati Egyetem bővítését tervezi, és einstandolta az önkormányzat bérházait. Pikó András polgármester saját kézbe veszi az ügyet: hamarosan 160 családot kell elszállásolniuk.
A nu metalon felnőtt generáció, azaz a mai negyvenesek visszavonhatatlanul az öregedés jelének tekinthetik, hogy kedvenc irányzatuk esetében az újat jelölő „nu” annyira indokolatlan, hogy a legfontosabb zenekarok – már amelyik még aktív – mind elmúltak 30 évesek.
A Merkúr pereme című szentendrei csoportos tárlaton a fő installáció Lois Viktor Magyarországon most először látható After Nirvana című hangszerszobra, de a többi kiállító művész munkái is izgalmasan keveredő világot alkotnak.