Prins Thomas az A38-on

  • 2013. május 7.

Snoblesse

A Kiosk dj- és partyszervező kollektíva a laza elegancia és a kivételes zenei minőség jegyében a house talán legizgalmasabb alfajának egyik legeredetibb figuráját, a norvég Prins Thomast hozza el közénk. Ráadásul a space disco északi triumvirátusaként ismert Lindstrøm, Todd Terje, Prins Thomas trió szakállas beltagja először lép fel Magyarországon!


Thomas Moen Hermansen úgy szólóban mind a már említett Lindstrøm társaságában érzéki, transzcendentális és rendkívüli műgonddal összerakott számok és remixek sokaságát hozta világra – ebből a szempontból mindegy is, hogy maxi vagy nagylemez formátumban. Első, 2010-es szólóalbumát magunk is méltattuk, tavaly pedig egy újabb csokornyi zenét adott ki (Prins Thomas 2, 2012), s az sem okozott csalódást a muzikális ínyenceknek. Azóta is rendületlenül termeli az egyenletesen magas színvonalú tánczenéket és remixeket – egyik legfrissebb megjelenése már címével is hangsúlyozott, ironikus tisztelgés a jeles elődök előtt: Balearic Gabba Soundsystem Presents Italia Uno EP.

Munkái jellegzetes módon a pszichedelikus dallamvilágra, a repetitív alapokra, a gyakran élő hatású megszólalásra, a visszhangosított dub effektekre s a csak beteg sci-fikből ismerős hangokra épülnek. Tetten érhető bennük a krautrock, a psyrock, az italo, az őselectro, a kosmische musik vagy az acid house iránti olthatatlan szenvedélye. Maratoni dj-szettjeiben is elsősorban ezek a hangzások dominálnak, de lényegében jöhet bármi, ami humoros, lebilincselő és nem utolsósorban táncra ingerel: az alkotó fülön csíp és szépen végigvezet minket a világot jelentő diszkógömb körül.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.