Prins Thomas az A38-on

  • 2013. május 7.

Snoblesse

A Kiosk dj- és partyszervező kollektíva a laza elegancia és a kivételes zenei minőség jegyében a house talán legizgalmasabb alfajának egyik legeredetibb figuráját, a norvég Prins Thomast hozza el közénk. Ráadásul a space disco északi triumvirátusaként ismert Lindstrøm, Todd Terje, Prins Thomas trió szakállas beltagja először lép fel Magyarországon!


Thomas Moen Hermansen úgy szólóban mind a már említett Lindstrøm társaságában érzéki, transzcendentális és rendkívüli műgonddal összerakott számok és remixek sokaságát hozta világra – ebből a szempontból mindegy is, hogy maxi vagy nagylemez formátumban. Első, 2010-es szólóalbumát magunk is méltattuk, tavaly pedig egy újabb csokornyi zenét adott ki (Prins Thomas 2, 2012), s az sem okozott csalódást a muzikális ínyenceknek. Azóta is rendületlenül termeli az egyenletesen magas színvonalú tánczenéket és remixeket – egyik legfrissebb megjelenése már címével is hangsúlyozott, ironikus tisztelgés a jeles elődök előtt: Balearic Gabba Soundsystem Presents Italia Uno EP.

Munkái jellegzetes módon a pszichedelikus dallamvilágra, a repetitív alapokra, a gyakran élő hatású megszólalásra, a visszhangosított dub effektekre s a csak beteg sci-fikből ismerős hangokra épülnek. Tetten érhető bennük a krautrock, a psyrock, az italo, az őselectro, a kosmische musik vagy az acid house iránti olthatatlan szenvedélye. Maratoni dj-szettjeiben is elsősorban ezek a hangzások dominálnak, de lényegében jöhet bármi, ami humoros, lebilincselő és nem utolsósorban táncra ingerel: az alkotó fülön csíp és szépen végigvezet minket a világot jelentő diszkógömb körül.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.