Római vakáció

  • 2017. január 24.

Snoblesse

Az örökzöld Hepburn–Peck-film színpadi változata.
false

Eredetileg úgy volt, hogy Cary Grant játssza a hercegnőt magába bolondító bulvárújságírót, de Grant túl öregnek gondolta magát, hogy Audrey Hepburnnel robogózzon Róma utcáin, s nemet mondott. Gregory Pecknek viszont nem voltak fenntartásai az együtt robogózással szemben, és azt sem bánta, sőt ő maga javasolta, hogy a szinte teljesen ismeretlen Hepburn neve az övével együtt, a sztároknak fenntartott cím feletti helyen szerepeljen. Hepburn meghálálta a bizalmat, az Amerikai Filmakadémia pedig meghálálta a hercegnői alakítást – méghozzá nem mással, mint egy Oscar-díjjal. A többi, mondhatni, történelem, melybe immár a film Cole Porter-dalokkal felturbózott színpadi változata is beletartozik: a magyar változatban Tenki Réka és Fekete Ernő ülik meg a robogót, s követik Pelsőczy Réka rendezői instrukcióit.

Figyelmébe ajánljuk

Nem tud úgy tenni, mintha…

„Hányan ülnek most a szobáikban egyedül? Miért vannak ott, és mióta? Meddig lehet ezt kibírni?” – olvastuk a Katona József Színház 2022-ben bemutatott (nemrég a műsorról levett) Melancholy Rooms című, Zenés magány nyolc hangra alcímű darabjának színlapján.

Nyolcadik himnusz az elmúlásról

Egy rövid kijelentő mondattal el lehetne intézni: Willie Nelson új albuma csendes, bölcs és szerethető. Akik kedvelik a countryzene állócsillagának könnyen felismerhető hangját, szomorkás dalait, fonott hajával és fejkendőkkel keretezett lázadó imázsát, tudhatják, hogy sokkal többről van szó, mint egyszeri csodáról vagy véletlen szerencséről.

Szobáról szobára

Füstös terembe érkezünk, a DJ (Kókai Tünde) keveri az elektronikus zenét – mintha egy rave buliba csöppennénk. A placc különböző pontjain két-két stúdiós ácsorog, a párok egyikének kezében színes zászló. Hatféle színű karszalagot osztanak el a nézők között. Üt az óra, a lila csapattal elhagyjuk a stúdiót, a szín­skála többi viselője a szélrózsa más-más irányába vándorol.