Rufus Wainwright

  • 2014. március 27.

Snoblesse

A könnyűzene nehézsúlyú figurája a Tavaszi Fesztiválon.
false

Rufus Wainwright törekvése, hogy összebékítse a klasszikus popot, a komolyzenei idézeteket és az operákba illő excentrikusságot, kész katasztrófát is eredményezhetett volna, ám ehelyett egy szolidan sikeres, több mint egy évtizede megbízhatóan ívelő karrierhez juttatta a folkzenészi családból származó, kanadai-amerikai trubadúrt. 1998-as felbukkanása óta a most 40 éves zenész írt már rokokósan frivolan hangszerelt slágereket, operát vagy épp gyászdalokat Shakespeare-szonettekre, legutóbb pedig a 70-es éveket idézte meg igazán figyelemre méltó módon (vonatkozó interjúnk itt, kritikánk pedig itt olvasható). A Művészetek Palotájának színpadára a Budapesti Tavaszi Fesztivál keretében egyedül érkezik, de nem kell aggódni: Rufus Wainwright van akkora kaliber, hogy gond nélkül megtöltse saját aurájával (és egyedi hangjával) ezt a teret és színpadot.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.