Rufus Wainwright

  • 2014. március 27.

Snoblesse

A könnyűzene nehézsúlyú figurája a Tavaszi Fesztiválon.
false

Rufus Wainwright törekvése, hogy összebékítse a klasszikus popot, a komolyzenei idézeteket és az operákba illő excentrikusságot, kész katasztrófát is eredményezhetett volna, ám ehelyett egy szolidan sikeres, több mint egy évtizede megbízhatóan ívelő karrierhez juttatta a folkzenészi családból származó, kanadai-amerikai trubadúrt. 1998-as felbukkanása óta a most 40 éves zenész írt már rokokósan frivolan hangszerelt slágereket, operát vagy épp gyászdalokat Shakespeare-szonettekre, legutóbb pedig a 70-es éveket idézte meg igazán figyelemre méltó módon (vonatkozó interjúnk itt, kritikánk pedig itt olvasható). A Művészetek Palotájának színpadára a Budapesti Tavaszi Fesztivál keretében egyedül érkezik, de nem kell aggódni: Rufus Wainwright van akkora kaliber, hogy gond nélkül megtöltse saját aurájával (és egyedi hangjával) ezt a teret és színpadot.

Figyelmébe ajánljuk

Konzultáció kamu adóról, nem kamu adóból

Kibújt a szög a zsákból: a miniszterelnök bevallotta, amit eddig is tudtunk, miszerint a nemzeti konzultáció a Fidesz érdekeit szolgálja, mozgósítani lehet vele. A legújabbat egy senki által nem hitelesített, állítólagos Tisza-adóemelésről szóló sajtpapírra hivatkozva indítják el. 

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.