Slam poetry bajnokság

  • 2013. november 5.

Snoblesse

Hamarosan rajthoz állnak a slammerek.
false

Ha a népszerűsége így nő, hamarosan olimpiai szám lesz a slam, erre akár mérget is vehetünk. Persze addig sem maradnak megmérettetés nélkül a hazai slammerek; az országos csapatbajnokság már lezajlott, s hamarosan zajlásba kezd az egyéni verseny is. A cél: letaszítani a trónról a tavalyi győztest, Akkezdet Phiaiból ismert Süveg Márk „Saiid”-ot, akinek azért lesz egy-két (vagy akár több) szava a trónkövetelőkhöz. Utóbbiak 27-en lesznek, s teljesítményüket a három szakmai delegáltból és két közönségjelöltből álló zsűri pontozza majd. Az eseményt Mavrák Kata „Hugee” és Németh Péter „Zeek” moderálják. A zenéért az Amoeba trió, a látványért a Kiégő Izzók szavatol.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.