Snoblesse Special: lakásszínház Bartsch Katával

  • 2013. augusztus 29.

Snoblesse

Amióta Ádámot és Évát kiűzték a Paradicsomból, napirenden van az almaügy. Erről (az almáról) is szól a Konyha című lakáskabaré, melyben legfeljebb a konyhából űzik ki a renitenseket. Nényei Pál írói vénáját és a lakását, Bartsch Kata színészi tehetségét adja a közösbe – a színésznőt kérdeztük, mi is ez az egész?
false

BK: Nényei Pál és Nényei Szabó Bori lakásában lesz a színház. Pali írta a Radnóti Színház számára a Mozgófénykép című darabot, felesége, Bori, szintén író, számos darab szerzője és dramaturg. Ez egyszeri performansz lesz a Nényei-lakban, zongorakísérettel. Pali írt egy jelenetet, aminek az alma, az a bizonyos alma a központi szereplője. Meg mi. Ezt fogjuk ott náluk, a Mechwart liget közelében lévő, Kút utcai konyhában előadni. Én még soha nem csináltam lakásszínházat, és olyat se, hogy kiállok félig-meddig imprózni valakivel, aki nem színész. Merthogy a másik szereplő, az almán és rajtam kívül maga a szerző lesz. Együtt fogunk almázni.

Előzetes regisztráció szükséges (itt).

Figyelmébe ajánljuk

A Fidesz házhoz megy

Megfelelő helyre kilopott adatbázis, telefonálgató propagandisták, aktivisták otthonát látogató Németh Balázs. Amit a Fidesz most csinál, régen a Kurucinfó munkája volt.

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.

S most reménykedünk

„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.

A szürkeség ragyogása

Különös élmény néhány napon belül látni két Molière-darabot a Pesti Színházban. A huszonöt éve bemutatott Képzelt beteg egy rosszul öregedő „klasszikus”, a Madame Tartuffe pedig egy kortárs átirat, amelynek első ránézésre a névegyezésen túl nem sok köze van a francia szerzőhöz. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, még akár erény is lehet.