Snoblesse Special: lakásszínház Bartsch Katával

  • 2013. augusztus 29.

Snoblesse

Amióta Ádámot és Évát kiűzték a Paradicsomból, napirenden van az almaügy. Erről (az almáról) is szól a Konyha című lakáskabaré, melyben legfeljebb a konyhából űzik ki a renitenseket. Nényei Pál írói vénáját és a lakását, Bartsch Kata színészi tehetségét adja a közösbe – a színésznőt kérdeztük, mi is ez az egész?
false

BK: Nényei Pál és Nényei Szabó Bori lakásában lesz a színház. Pali írta a Radnóti Színház számára a Mozgófénykép című darabot, felesége, Bori, szintén író, számos darab szerzője és dramaturg. Ez egyszeri performansz lesz a Nényei-lakban, zongorakísérettel. Pali írt egy jelenetet, aminek az alma, az a bizonyos alma a központi szereplője. Meg mi. Ezt fogjuk ott náluk, a Mechwart liget közelében lévő, Kút utcai konyhában előadni. Én még soha nem csináltam lakásszínházat, és olyat se, hogy kiállok félig-meddig imprózni valakivel, aki nem színész. Merthogy a másik szereplő, az almán és rajtam kívül maga a szerző lesz. Együtt fogunk almázni.

Előzetes regisztráció szükséges (itt).

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.