Sorozatok – a jövő irodalma?

  • 2012. április 19.

Snoblesse

Vajon bevált volna-e Tolsztoj sorozatírónak? Talán erre is választ kapni az irodalmárok és tévésorozat-szakértők beszélgetésén.


A Fiatal Írók Szövetsége beszélgetésén irodalmárok és tévésorozat-szakértők keresik a választ a nagy kérdésre, hogy vajon a tévésorozatok jelentik-e a jövő irodalmát. A jövő persze még nem kezdődött el, úgyhogy van idő egységes álláspontot kialakítani a témában – ezen a ponton egyelőre csak annyiban lehetünk biztosak, hogy a Maffiózók és a Drót legalább akkora klasszikusnak számítanak tévésberkekben, mint a Háború és béke az irodalmiakban. A televíziós sorozatok és az irodalom kapcsolatát Gayer Zoltán, Hansági Ágnes, Varga Betti, Sixx, Winnie és Krigler Gábor boncolgatja.

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.