Szín/játék – Múzeum+

  • 2012. május 1.

Snoblesse

Folytatódik a Múzeum+ sorozat: színházközpontú séták a Szépművészeti gyűjteményében.


A divattal kezdődött, a szerelemmel folytatódott, majd gasztro-pszicho irányba kanyarodott – mi sem természetesebb, mint hogy a színház a soron következő téma és rendező elv a Szépművészeti Múzeum+ sorozatában. A vendég ezúttal Alföldi Róbert, aki egy szintén művészetekkel foglalkozó másik közintézményből, a Nemzetiből ugrik át egy tárlatvezetésre, de nemcsak vele lehet képtárazni, hanem Virág Ágnessel is, aki a Régi Képtárban mutatja meg a tragédia és a komédia lenyomatait, míg Kevély Flóra a Múmiák testközelben kiállításon tart drámaközpontú vezetést. A színházról nem csak szó lesz; a Barokk csarnokban a Grund Színház adja elő külön erre az alkalomra készült improvizációs produkcióját. Lesz jelmezpróba a Márvány csarnokban (a Nemzeti Színház jelmezeiben lehet fényképezkedni), marionettbábu-készítés a Reneszánsz csarnokban, és lesz élő dzsessz és élő borkóstoló.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."