Tihanyi slam

  • 2014. július 7.

Snoblesse

A visszhang is beszáll az északi parti slammelésbe.
false

„Apák és nagyapák a főszereplői a legtöbb versnek, melyekben egymásra vetül szubjektív és közéleti múltidézés. A kötet közepét azonban slamszövegek töltik ki…" – írtuk (a teljes szöveg itt) Pion István első verseskötetéről, az Atlasz bírja című gyűjteményről.

„A nyitóvers, a gyönyörűséges Előszezon is (címével és elhelyezésével éles, fájdalmas ellentétben) történetek utáni tájként hozza elénk a strandidény előtti partot. Az ismétlés, a versben születő emlékezet nem kiürít, hanem úgy idéz fel, hogy közben mégsem enged hozzáférni semmihez. Köddé változtatja a falat, látszatra áthatolhatóvá teszi a múltat, valójában foglyul ejt benne: »a tegnapi kép most készül« – mondja a kötet másik kiemelkedő verse, az Életünk napjai." Ezt viszont Simon Márton Dalok a magasföldszintről című kötetéről (teljes recenzió itt) írta kritikusunk, s azért e két idézet, mert a két poéta ezúttal együtt és slamben mondja el, mi fáj, s teszi ezt a Gourmand zenekar társaságában a tihanyi ARTplacc Fesztiválon.

Figyelmébe ajánljuk

Nagyon balos polgármestert választhat New York, ez pedig az egész Demokrata Pártot átalakíthatja

Zohran Mamdani magát demokratikus szocialistának vallva verte meg simán a demokrata pártelit által támogatott ellenfelét az előválasztáson. Bár New York egész más, mint az Egyesült Államok többi része, az identitáskeresésben lévő demokratáknak minta is lehet a 33 éves muszlim politikus, akiben Donald Trump már most megtalálta az új főellenségét.

Gombaszezon

François Ozon új filmjében Michelle a magányos vidéki nénik eseménytelen, szomorú életét éli. Egyetlen barátnőjével jár gombászni, vagy viszi őt a börtönbe, meglátogatni annak fiát, Vincent-t. Kritika.

Világító árnyak

A klasszikus balett alapdarabját annak leghíresebb koreográfiájában, az 1877-es Marius Petipa-féle változatában vitte színre Albert Mirzojan, Ludwig Minkus zenéjére.