Tom a farmon

  • 2015. június 30.

Snoblesse

French Rooftop Cinema a Corvintetőn.
false

Ha valaki, hát Xavier Dolan teljes mértékben kimeríti a csodagyerek fogalmát. 26 éves, de már hazajár Cannes-ba, eddigi öt filmjéből majd mindegyik nyert valamilyen nagyobb fesztiváldíjat, s ha mindez nem lenne elég, tavaly az akkor 25 éves kanadai fiatalember a 84 éves Jean-Luc Gordard-ral megosztva megkapta Cannes-ban a zsűri nagydíját. Ja, és ha még nem mondtuk volna, a pimaszul fiatal zseni jelenleg épp Marion Cotillard, Léa Seydoux, Vincent Cassel, Gaspard Ulliel és Nathalie Baye főszereplésével forgatja új filmjét – hát ez azért már több a sok(k)nál!

A Francia Intézet tetőmozi-sorozatában Dolan 2013-as filmje, a Tom a farmon látható.

Tom, a homoszexuális reklámszövegíró Montrealból vidékre utazik a szeretője, Guillaume temetésére. Döbbenten tapasztalja, hogy senki sem tudja, ki is ő valójában, és milyen kapcsolatban állt az elhunyttal. A főszereplő Tomot nem más, mint Xavier Dolan alakítja.

Kapunyitás: 19.00 óra. Filmvetítés kezdete: 20.45 óra

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.