Új francia cirkusz: Tárgytalanul

  • 2012. szeptember 2.

Snoblesse

Főszerepben egy másfél tonnás francia robot. Robotika+akrobatika a Trafó színpadán.


A beharangozókban is idézett kritika szerint „elképzelhető, hogy a Sans Objet lesz a színház Terminátora”. Hm. Az már önmagában megnyugtató, hogy a kritikus nem valamelyik Transformers-filmet hozta fel példaként, de azért hozzátehette volna, melyik Terminátorra is gondolt. Feltesszük: egy szívének tetsző epizódra a sok közül. Mert a Sans Objet, Aurélien Bory és a Compagnie 111 produkciója komoly izgalmakat ígér, ami annál is nagyobb szó, mivel erre az új cirkusz sokat látott műfaji keretei közt kerül sor. Az izgalmak legfőbb okozója pedig nem más, mint egy robot, egy húr-fém szerkezet a hús-vér szereplők közt, amely Bory intenciói szerint teljes értékű főszereplője a színpadi jövés-menésnek. E nagy jövés-menésben ember és technológia kerülgeti egymást, s semmi garancia arra, hogy a robotika mindhárom törvényének eleget tesz az előadás. A látványszínház, a tánc és a cirkusz között ingadozó előadás szeptember 12-én, 13-án és 14-én 20.00-tól látható a Trafóban.

 

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.