Újra hasít a magyar film?

  • 2014. október 3.

Snoblesse

Éljen Vajna! Vagy mégse? Támogatottak és tűrtek a Katona vitaestjén.
false

 

Fotó: MTI

„A rendező nem csupán alkalmazott, hanem szabad ember, önálló gondolata, ízlése van. Persze nem mindig lehet két hét alatt eladni a filmjét, mint egy jól bepromózott árucikket; többnyire rizikós vállalkozás, nehezen kiszámítható. Ezt szeretnék most jól kalkulálhatóvá tenni. Piacinak mondott politikai hatalomtechnikával.” E sorok Török Ferenc filmrendező 2011-es narancsos publikációjából valók (a teljes szöveg itt), ám azóta Török is megbékélt a Vajna-féle filmalappal (új filmje, a Senki szigete október 16-án debütál), mint tették sokan mások a kezdeti tiltakozók közül. Érdekes lesz látni a Katona József Színház kultúrpolitikai vitaestjén, hogy miként vélekednek az új rendszerről a támogatott és a kevésbé támogatott filmesek. Hogy ki-ki melyik kategóriához érzi magát közelebb? Nyilván ez is kiderül a Veiszer Alinda által celebrált esten, melynek szereplői: Havas Ágnes, a Magyar Nemzeti Filmalap vezetője, Pusztai Ferenc producer és Török Ferenc filmrendező. Az este folyamán – hasonlóan a korábbi alkalmakhoz – rövid videoüzeneteket is bejátszanak. Ezúttal Gárdos Péter, Gigor Attila és Groó Diana filmrendezők szólnak hozzá a témához.

Figyelmébe ajánljuk

A Fidesz házhoz megy

Megfelelő helyre kilopott adatbázis, telefonálgató propagandisták, aktivisták otthonát látogató Németh Balázs. Amit a Fidesz most csinál, régen a Kurucinfó munkája volt.

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.

S most reménykedünk

„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.

A szürkeség ragyogása

Különös élmény néhány napon belül látni két Molière-darabot a Pesti Színházban. A huszonöt éve bemutatott Képzelt beteg egy rosszul öregedő „klasszikus”, a Madame Tartuffe pedig egy kortárs átirat, amelynek első ránézésre a névegyezésen túl nem sok köze van a francia szerzőhöz. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, még akár erény is lehet.