Vígegyetem: Punk Rock

  • 2012. január 18.

Snoblesse

Az előadásnak vége, kezdődik a Vígegyetem.


Az előadás véget ért, a színészek levonultak, a közönség élelmesebb tagjai már vissza is igényelték a kabátjukat. Ezzel azonban még korántsem ért véget a hivatalos színházi este; az előadás után nyit a Vígegyetem, a Vígszínház és a Pesti Színház előadásaihoz kapcsolódó beszélgetéssorozat színházi emberek közreműködésével. Ezúttal egy tavalyi bemutató, az angliai középiskolásokról szóló Punk Rock a téma. Az előadásban a szerző erős kifejezéseket használ, a darabról szóló beszélgetés során azonban ilyesmire aligha kell számítani. Amire viszont egészen biztosan lehet számítani, az a Punk Rock kapcsán felmerült pszichológiai és generációs kérdések megvitatása, melyben az alkotók és a szereplők mellett két pszichológus is segédkezik.

 

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.