Miután Cristiano Ronaldo a keddi EB-sajtótájékoztatón eltolta maga elől a szponzorkólát, a Coca-Cola piaci értéke mintegy négymilliárd dollárt zuhant – 444.hu, a Guardian cikkére hivatkozva.
A portugálok - és talán az egész EB - legnagyobb sztárja olyan megvetéssel tolta el maga elől a két üveget, mintha éppen egy szabadrúgást akartak volna elvégezni helyette. „Agua” - kommentálta egy vizesflakont lobogtatva. „Coca-Cola” - tette hozzá fintorogva.
Ennek hatására a Coca-Cola részvényárfolyama szinte azonnal 1,6 százalékot csökkent, a Coca-Cola piaci értéke pedig 242 milliárd dollárról 238 milliárd dollárra esett vissza ez forintva átszámítva 1200 milliárdos veszteséget jelentene. A vállalat igyekezett semlegesen reagálni a helyzetre: mindenkinek joga van, megválasztani, mit iszik” –üzenték.
Ronaldo gesztusát némileg árnyalja, hogy korábban a Coca-Cola reklámarca is volt.