Akinek nincs jegye az EB-döntőre, ne is menjen Londonba!

  • narancs.hu
  • 2021. július 10.

Sport

A koronavírus-helyzet miatt kéri ezt a brit rendőrség.

Nő a koronavírusos betegek száma Nagy-Britanniában, ezért a londoni rendőrség arra kérte az angol szurkolókat, hogy ha nincs jegyük, inkább otthon szurkoljanak, ne utazzanak a fővárosba az Európa-bajnokság vasárnapi döntőjére, csak azért, hogy a közelben legyenek. Ha pedig utaznak, ne gyűljenek össze, ne vonuljanak együtt, mert a koronavírus delta variánsa a korábbi változatoknál gyorsabban terjed – tette közzé a Guardian. 

A lap által idézett rendőrségi tisztviselő, Laurence Taylor azt mondta, a koronavírus-járvány elleni védekezés előírásait a labdarúgó Európa-bajnokság döntője alatt is be fogják tartatni, fontos, hogy az emberek felelősségteljesen viselkedjenek, és legyenek tekintettel egymás biztonságára. Akinek nincs jegye a vasárnap – magyar idő szerint este 9-kor kezdődő – döntőre, az Anglia–Olaszország mérkőzésre, és nincs foglalt helye kocsmában, bárban, klubban, jobban teszi, ha otthon marad, a saját egészsége érdekében is.

A 444.hu azt írja, az utóbbi két hétben lakosságarányosan Nagy-Britanniában találták a legtöbb fertőzöttet, ám a kormány egyelőre kitart amellett, hogy július 19-én enyhít az előírásokon. Hozzáértők arra számítanak, hogy Boris Johnson miniszterelnök azért a korlátozások eltörlésekor óvatosságra fogja inteni a briteket. 

Kedves Olvasónk!

Üdvözöljük a Magyar Narancs híroldalán.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.