Két magyar úszónő ezüstérmet nyert a paralimpián

  • Narancs.hu/MTI
  • 2021. szeptember 1.

Sport

Pap Bianka és Konkoly Zsófia is második lett Tokióban.

 Mindkét második helynek a Tokiói Vizes Központban örülhetett a maroknyi magyar tábor. Előbb Pap Bianka végzett másodiként 400 méter gyorson az S10-es kategóriában úgy, hogy 4:29.83 perces eredményével alig maradt el Aurélie Rivard 2018-ban elért 4:29.27-es világcsúcsától. A kanadai egyébként megjavította rekordját, 4:24.08-cal csapott célba.

    Egy órával később Konkoly Zsófia lett második 200 méter vegyesen. Nagyon erős hajrával zárkózott fel a világcsúcstartó Sophie Pascoe-ra, végül 2:33.00 perces eredményével mindössze 27 századdal szorult az új-zélandi győztes mögé.

    A Tokiói Városi Sportcsarnokban véget értek szerdán a magyarok számára az asztalitenisz küzdelmei. Szvitacs Alexa és Arlóy Zsófia nem jutott elődöntőbe az S9-10-es kategória csapatversenyében, ezzel az ötödik helyen végzett. A magyarok a negyeddöntőben 2-0-ra kaptak ki a kínai származású ausztráloktól. A páros is 3-0 lett az ellenfélnek és az egyes is, melyet Szvitacs játszott Yang Qiannal. Utóbbi korábban aranyérmes volt az S10-es kategóriában egyesben, míg csapattársa, Lei Li Na S9-ben bizonyult a legjobbnak, ahol Szvitacs harmadik lett.

Paralimpia 2020 - Pap Bianka ez?st?rmes 400 m gyorson

 
Pap Bianka második helyezett a tokiói paralimpián 400 m gyorsúszásban.  Fotó: MTI/ Koszticsák Szilárd
 

A magyar küldöttség eddig négy arany-, négy ezüst- és három bronzérmet  szerzett Tokióban.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

 

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.