Hosszú Katinka a negyedik helyről: nem úgy készültem, ez jár
katinka_top.jpg

Hosszú Katinka a negyedik helyről: nem úgy készültem, ez jár

  • MTI
  • 2018. augusztus 7.

Sport

Pluszmotivációt jelent Hosszú Katinkának, hogy lecsúszott a dobogóról 100 méter háton kedden, a Glasgow-ban zajló úszó Európa-bajnokságon.

„Negyediknek lenni mindig rossz, három századdal lemaradni a dobogóról pedig talán még rosszabb. Nagyon örültem volna a bronznak, de lehet, hogy ez most kellett: ha nem úgy készültem, akkor ez jár” – értékelt a háromszoros olimpiai bajnok.
A 29 éves úszó hozzátette, már most kellő motivációt kapott az Európa-bajnokságtól.
„Ez valamilyen szinten jó, hiszen nincs kérdés, dolgozni kell. Abban mindenki biztos lehet, hogy én hétfőn hazamegyek és elkezdem a felkészülést” – mondta.
„Jó látni, hogy nem úgy működnek a dolgok, hogy eljutsz egy bizonyos szintre, utána pedig már adják az érmeket. Azokért minden évben meg kell küzdeni” – mondta. Ugyanakkor hangsúlyozta, hogy bár annyira azért nincs rossz formában, de nehéz megemészteni az elért időket; az ő számaiban a mezőny nem annyira erős, azonban például szerdán a 200 méter vegyes döntőjében jó kis csatát vár.
Arra egyelőre nem tudott válaszolni, hogy a szerda délelőtti előfutamok során ott lesz-e majd a vízben 200 méter háton.

Figyelmébe ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.