Elképesztő hajrával lett Európa-bajnok Kapás Boglárka 200 méter pillangón

  • 2018. augusztus 7.

Sport

A szívem vitt előre a 200 pillangó közben – posztolta Fb-oldalára a verseny után.

Kapás Boglárka aranyérmet nyert 200 méter pillangón a Glasgow-ban zajló úszó Európa-bajnokság hétfői versenynapján.

A 25 éves magyar versenyző 2:07.13 perces egyéni csúccsal csapott a célba, a szám másik magyarja, a két évvel ezelőtt ezüstérmes Szilágyi Liliána 2:08.69-cel a hatodik lett.
A délutáni program mindjárt az egyetlen magyar érdekeltségű döntővel kezdődött: Kapás, aki 2010-ben ifjúsági olimpiai bajnok volt, de a repertoárjába csak nemrég vette vissza ezt a számot, az elődöntőben egyéni legjobbjától (2:07.54) mindössze 21 századdal elmaradva a harmadik, Szilágyi pedig a negyedik legjobb időt úszta.
A két magyar egymás mellől rajtolt, ötven méter után ők zárták a mezőnyt, majd Kapásnak sikerült ritmust váltania jobban, és 150 méternél ötödik volt. Egy gyönyörű fordulóval rögtön a dobogó közelébe ért, és fantasztikus hajrával nyert.
„Nagyon örülök, csak annak nem, hogy nem sikerült 2:07 alatt úsznom. Biztos vagyok benne, hogy tudok. Kicsit csodálkoztam a Lilun, hogy nem kezdett erősen, a német lányról tudtam, mit fog úszni. Nagyon fontos ez a győzelem a karrieremben” – mondta Kapás.
„Körülbelül fél éve vagyunk rajta újra a pillangón, szóval biztosan van még benne, és addig nem is nyugszom, amíg nem lesz meg az a 2:06-os idő” – válaszolta az MTI érdeklődésére Kapás, aki hozzátette, szívesen vállalná ezt a számot a tokiói olimpián is.
Szilágyi elmondta, örül annak, hogy hosszú idő után elégedetten szállhatott ki a medencéből.
Kapás a magyar úszóválogatott negyedik érmét szerezte a skót nagyvárosban, Milák Kristóf 200 méter pillangón nyert Kenderesi Tamás előtt, Késely Ajna pedig 800 méter gyorson lett második.

„A szívem vitt előre a 200 pillangó közben, hiszen imádom ezt a számot” – posztolta a friss aranyérmes az Fb-oldalára a verseny után.

Kapás Boglárka

A szívem vitt előre a 200 pillangó közben, hiszen imádom ezt a számot, ez szerintem látszott. Új egyéni csúccsal megvan az arany! Köszönöm, hogy velem voltatok!

 

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.