Kellemetlen sportdiplomáciai esemény lett az ukrán és az orosz teniszezőnő kézfogásából

  • narancs.hu
  • 2024. január 24.

Sport

Az Australian Open szerdai férfi negyeddöntőjében pedig Zverev négy szettben legyőzte Alcarazt.

Kellemetlen incidensnek nevezte az Ukrán Tenisz Szövetség, hogy az Australian Open juniorversenyében Jelizaveta Kotliar kezet fogott az orosz Vlada Micsevával a meccsük után. Az ukrán szövetség a kézfogás miatt vizsgálatot indított, a versenyző apja rögtön jelezte, hogy többet nem fordul elő, és a rutintalanság miatt hibázott a lánya, aki két sima szettben egyébként el is veszítette a mérkőzést – írja a Telex.

 

„A lányom nem tudta kontrollálni a viselkedését. Automatikusan végrehajtotta a meccs utáni rituálét, nem vette észre, hogy a háló mögött annak az országnak a képviselője van, ami támadást indított a hazánk ellen” – nyilatkozott az apa, Konsztantyin Kotliar.

A felnőttek közt a selejtezőből a négy közé jutó, 23 éves Dajana Jastremszka megvédte a pályája elején álló játékost. „Bárkivel megtörténhetett volna.

Tapasztalatlan még, és hagyta, hogy az érzelmei vezessék, összezavarodott. Egészen biztos vagyok abban, hogy Ukrajna mellett áll ő is”

– jelentette ki, amikor az esetről kérdezték.

Az ukrán teniszezők még a torna elején jelezték, hogy nem nyújtanak kezet orosz ellenfelüknek, ha egymás ellen kell játszaniuk. Ezzel az aprócska gesztussal tudják támogatni a hazájukat a messzi távolból.

Emlékezetes, hogy a tavalyi vívó-világbajnokságról kizárták az ukrán világbajnok kardozót, Olga Harlant, mert nem fogott kezet orosz riválisával.

Az Australian Open szerdai negyeddöntőjében a hatodik helyen kiemelt Alexander Zverev meglepetést okozott azzal, hogy négy szettben legyőzte az előzetesen a győzelemre is esélyesnek tartott, másodikként rangsorolt Carlos Alcarazt.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.