Kikapott az olaszoktól, negyedik lett a vízilabda Eb-n a magyar válogatott

  • Narancs.hu/MTI
  • 2024. január 16.

Sport

A bronzmeccsen már nem sikerül megverni a csoportkörben legyőzött Olaszországot.

A magyar férfi vízilabda-válogatott 12-7-re kikapott kedden az olasz csapattól a zágrábi bronzmérkőzésen, így negyedik helyen zárt a horvátországi Európa-bajnokságon.

A világbajnok, ezzel olimpiai kvótás magyar együttes javarészt fiatal tehetségekkel szerepelt a kontinensviadalon, így már az meglepetés volt, hogy csoportelsőként rögtön a nyolc közé jutott, ahol aztán az olimpiai bajnok szerbeket búcsúztatta ötméteresekkel. Az elődöntőben a 2022-es spliti finálé „visszavágóján” a házigazda horvátok és a helyosztón a csoportkörben 10-5-re legyőzött olaszok ellen már nem sikerült újabb bravúrt elérni. Mindkét rivális végig vezetve diadalmaskodott.

Az olaszok érezhetően komolyabban vették ezt az összecsapást, mint a múlt hétfői csoportmérkőzést, ugyanis a ráúszás után elhozták a labdát és az első támadásukból gólt szereztek, ráadásul rögtön ezt követően első emberelőnyüket is kihasználták, azaz hamar két góllal vezettek. Eközben a magyarok elöl hiába kaptak három emberelőnyt, egyikből sem tudtak betalálni, mígnem a negyedikből Vigvári Vince szépített. Erre azonban az első meccsen pihentetett Di Somma válaszolt, majd egy újabb emberelőnyös olasz góllal először nőtt háromtalálatnyira a magyar hátrány. A második negyed épp úgy kezdődött, ahogy az első: Echenique a jobb oldalról pattintott a rövid sarokba, majd azonnal következett a rivális újabb gólja, így alig kilenc perc után 6-1-et mutatott az eredményjelző. A nagyszünet előtt is ötgólos maradt a különbség.

 
Burián Gergely és az olasz Edoardo Di Somma a férfi vízilabda Európa-bajnokság bronzmérkőzésén a zágrábi Mladost uszodában 2024. január 16-án.
Fotó: MTI/Illyés Tibor

A térfélcserét követően bár sikerült kivédekezni az első olasz támadást, a játékrész első gólja így is az olaszoké lett. Burián ugyan feliratkozott a góllövők közé, azonban ezt leszámítva elsősorban Bányai védéseinek köszönhetően nem nőtt tovább a különbség, mígnem Fondelli ötméteresével ezt a nyolcpercet is megnyerték az olaszok. A negyedik, utolsó felvonás is két olasz góllal indult. A betegséghullám miatt az egész meccsen erőtlennek tűnő magyarok ekkorra már elvesztették a hitüket és lelkesedésüket, többnyire csak Vigvári Vince és Tátrai mert próbálkozni, de ők is rossz hatásfokkal lőttek. A meccs utolsó két gólját Tátrai és Nagy Ádám lőtte, így végül 12-7-re maradt alul a magyar válogatott.

A legutóbbi Eb-n ezüstérmes magyarok hetedik bronzmérkőzésükön másodszor szenvedtek vereséget, legutóbb erre éppen Zágrábban volt példa 12 évvel ezelőtt. A Mladost uszodában 20.15-kor kezdődő horvát-spanyol finálé nemcsak az aranyéremről, hanem a párizsi olimpia kvótájáról is dönt.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.