Kikapott az olaszoktól, negyedik lett a vízilabda Eb-n a magyar válogatott

  • Narancs.hu/MTI
  • 2024. január 16.

Sport

A bronzmeccsen már nem sikerül megverni a csoportkörben legyőzött Olaszországot.

A magyar férfi vízilabda-válogatott 12-7-re kikapott kedden az olasz csapattól a zágrábi bronzmérkőzésen, így negyedik helyen zárt a horvátországi Európa-bajnokságon.

A világbajnok, ezzel olimpiai kvótás magyar együttes javarészt fiatal tehetségekkel szerepelt a kontinensviadalon, így már az meglepetés volt, hogy csoportelsőként rögtön a nyolc közé jutott, ahol aztán az olimpiai bajnok szerbeket búcsúztatta ötméteresekkel. Az elődöntőben a 2022-es spliti finálé „visszavágóján” a házigazda horvátok és a helyosztón a csoportkörben 10-5-re legyőzött olaszok ellen már nem sikerült újabb bravúrt elérni. Mindkét rivális végig vezetve diadalmaskodott.

Az olaszok érezhetően komolyabban vették ezt az összecsapást, mint a múlt hétfői csoportmérkőzést, ugyanis a ráúszás után elhozták a labdát és az első támadásukból gólt szereztek, ráadásul rögtön ezt követően első emberelőnyüket is kihasználták, azaz hamar két góllal vezettek. Eközben a magyarok elöl hiába kaptak három emberelőnyt, egyikből sem tudtak betalálni, mígnem a negyedikből Vigvári Vince szépített. Erre azonban az első meccsen pihentetett Di Somma válaszolt, majd egy újabb emberelőnyös olasz góllal először nőtt háromtalálatnyira a magyar hátrány. A második negyed épp úgy kezdődött, ahogy az első: Echenique a jobb oldalról pattintott a rövid sarokba, majd azonnal következett a rivális újabb gólja, így alig kilenc perc után 6-1-et mutatott az eredményjelző. A nagyszünet előtt is ötgólos maradt a különbség.

 
Burián Gergely és az olasz Edoardo Di Somma a férfi vízilabda Európa-bajnokság bronzmérkőzésén a zágrábi Mladost uszodában 2024. január 16-án.
Fotó: MTI/Illyés Tibor

A térfélcserét követően bár sikerült kivédekezni az első olasz támadást, a játékrész első gólja így is az olaszoké lett. Burián ugyan feliratkozott a góllövők közé, azonban ezt leszámítva elsősorban Bányai védéseinek köszönhetően nem nőtt tovább a különbség, mígnem Fondelli ötméteresével ezt a nyolcpercet is megnyerték az olaszok. A negyedik, utolsó felvonás is két olasz góllal indult. A betegséghullám miatt az egész meccsen erőtlennek tűnő magyarok ekkorra már elvesztették a hitüket és lelkesedésüket, többnyire csak Vigvári Vince és Tátrai mert próbálkozni, de ők is rossz hatásfokkal lőttek. A meccs utolsó két gólját Tátrai és Nagy Ádám lőtte, így végül 12-7-re maradt alul a magyar válogatott.

A legutóbbi Eb-n ezüstérmes magyarok hetedik bronzmérkőzésükön másodszor szenvedtek vereséget, legutóbb erre éppen Zágrábban volt példa 12 évvel ezelőtt. A Mladost uszodában 20.15-kor kezdődő horvát-spanyol finálé nemcsak az aranyéremről, hanem a párizsi olimpia kvótájáról is dönt.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Vezető és Megvezető

Ha valaki megnézi a korabeli filmhíradókat, azt látja, hogy Hitlerért rajongtak a németek. És nem csak a németek. A múlt század harmincas éveinek a gazdasági válságból éppen csak kilábaló Európájában (korántsem csak térségünkben) sokan szerettek volna egy erőt felmutatni képes vezetőt, aki munkát ad, megélhetést, sőt jólétet, nemzeti öntudatot, egységet, nagyságot – és megnevezi azokat, akik miatt mindez hiányzik.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.

Hallják, hogy dübörgünk?

A megfelelően lezárt múlt nem szólhat vissza – ennyit gondolnak történelmünkről azok a politikai aktorok, akik országuk kacskaringós, rejtélyekben gazdag, ám forrásokban annál szegényebb előtörténetét ideológiai támaszként szeretnék használni ahhoz, hogy legitimálják jelenkori uralmi rendszerüket, amely leg­inkább valami korrupt autokrácia.

Próbaidő

Az eredetileg 2010-es kötet az első, amelyet a szerző halála óta kézbe vehettünk, immár egy lezárt, befejezett életmű felől olvasva. A mű megjelenésével a magyar nyelvű regénysorozat csaknem teljessé vált. Címe, története, egész miliője, bár az újrakezdés, újrakapcsolódás kérdéskörét járja körül, mégis mintha csak a szerzőt, vele együtt az életet, a lehetőségeket búcsúztatná.