Nem egy tangás vízipók, de már jó ideje köztünk van a horrorkapus

  • narancs.hu
  • 2019. december 23.

Sport

Mi csak most vettük észre.

Egy hete jelentette be a Magyar Vízilabda Szövetség, hogy visszahívja a finoman szólva is rosszul elkészített Vizipók-csodapók kabalafiguráját, amit a 2020-as budapesti vízilabda Európa-bajnokságra terveztettek meg.

A döntés érthető, hiszen ilyen förtelmes teremtményt nagy valószínűséggel nem látott még Magyarország.

Rossz ránézni

Rossz ránézni

Fotó: Facebook/ [at] vlv [dot] hu

Azt már korábban is tudtuk, hogy kabalaállatokból verhetetlenek vagyunk, emlékezzünk csak vissza, amikor Gyárfás Tamás az ugyancsak meglehetősen bizarr Bol-Dogot végezte ki élő adásban.

Gyárfás és Bol-Dog

Gyárfás és Bol-Dog

Fotó: MTI

Ugyanakkor most tűnt fel a Narancs.hu számára, hogy egy ideje köztünk van egy méltánytalanul kevés figyelmet kapott horrorkapus-kabalafigura, amit Király Gábor visszavonult labdarúgóról neveztek el.

Üdvözöljék Királygabi figurát:

false

 

Fotó: Facebook/@kiralygabifura

Királygabi figurának saját Facebook-oldala is van, sőt videókat is készítenek róla.

Neked ajánljuk

Kutyából nem lesz unikornis

  • SzSz

„1 millió dollár nem tuti. Tudjátok mi a tuti? 1 milliárd dollár” – fűzi be Sean Parker, a simlis befektető a Facebook tejfelesszájú, egyetemista alapítóit a The Social Network – A közösségi hálóban. A Justin Timberlake játszotta pasas maga a gonosz kapitalista csábító, aki David Fincher filmje szerint főszerepet játszott abban, hogy néhány kapucnis srác nekifutásából vanity project helyett végül az egész világot meghódító gigavállalat jöjjön létre.

A legnagyobb átverés

Alighanem biztosra akart menni a Netflix, amikor jó pénzért – erről még lesz szó – megvette 2018-ban az akkor már internetszerte nagy népszerűségnek örvendő, és épp börtönbüntetését töltő álörökösnő, Anna Sorokin élettörténetének megfilmesítési jogát, és hozzá ugyancsak szép pénzért leszerződtette az Y generációs narratívák kipróbált tévés elbeszélőjét, Shonda Rhimest. Biztosra mentek, csak épp azt nem tudták eldönteni, hogy mit is akarnak ezzel az egésszel kezdeni, mit szeretnének mondani a történetről, és miért tartják egyáltalán érdekesnek a Sorokin-sztorit.

A legnagyobb tűzijáték

  • Csabai Máté

Zabszem van Tigran Hamasyan seggében. Az örmény folklór, a thrash metal, a prog rock és az ECM-stílusú ambient felé tett kirándulások után odaérkezik, ahonnan mások indulni szoktak: az amerikai jazzdalokhoz, Ella Fitzgerald, Charlie Parker és Chet Baker klasszikusai­hoz. Nem vitatom, hogy ragyogó invencióval és virtuozitással nyúl ezekhez, de izgága természetének nem tud parancsolni.

Távolról sem

  • Sándor Panka

Elgondolkodtató és megragadó látvány fogad (Erős Hanna és Zatykó Bori munkája): a színpadon hatalmas piros M betű, előtte piros szőnyeg, jobboldalt kör alakú vetítővászon, Bartha Máté videóival. A Kovács Lehel által megformált kutató, az Amerikából hazatért Gyarmati Egon bele is kezd a Magor-program kifejlesztésének hátteréről szóló ismeretterjesztő előadásába.

Elnyomás alatt nő

Naomi Wolf amerikai feminista író a Vagina című könyvében hosszan értekezik arról, hogy a vagina fölötti uralom és a nők társadalmi csoportjának elnyomása egy és ugyanaz.

Míg el nem tűnik

  • Erdei Krisztina

A 20. század alkotói gyakran keresték a fotózás valódi helyét a művészetek között. Moholy-Nagy és kortársai, az avantgárd fotográfia képviselői a festészetet utánzó fotóhasználattal szemben, a médium sajátos formanyelvének kidolgozására törekedve önálló kifejezésmódot fejlesztettek ki, amely képes a valóságot sajátos nézőpontok mentén rögzíteni.