Női vízilabdában Ausztráliától, férfi kézilabdában Franciaországtól kaptunk ki

  • Narancs.hu/MTI
  • 2024. augusztus 4.

Sport

A női vízilabda-válogatott legközelebb az amerikaiakkal játszik, a férfi kézilabda-válogatott búcsúzott.

A magyar női vízilabda-válogatott ötméteresek után 14-12-es vereséget szenvedett Ausztráliától a párizsi olimpia csoportküzdelmeinek vasárnapi zárófordulójában.

 Mihók Attila és Cseh Sándor együttese így az A csoport harmadik helyén végez, ami azt jelenti, hogy a keddi negyeddöntőben a sorozatban negyedik olimpiai bajnoki címükre hajtó, világbajnok amerikaiakkal találkozik. A magyar csapat a csoportkör nyitányán kikapott Hollandiától, majd legyőzte Kanadát és Kínát.

Az MTI tudósítása kiemeli, hogy ez a mostani vereség kevesebb mint 24 órával azután esett meg, hogy a férfiválogatott – 1992 óta először – kikapott az ausztráloktól.

A magyar férfi kézilabda-válogatott szintén vasárnap, a csoportkör utolsó fordulójában 24-20-ra kikapott a házigazda, címvédő és Európa-bajnok Franciaországtól, így nem jutott negyeddöntőbe a párizsi olimpián.

Chema Rodríguez szövetségi kapitány együttese egységesen játszott, végig szívósan küzdött. A szünetben háromgólos hátrányban volt, de fordítani tudott, a hajrá viszont a franciáknak sikerült jobban.

A magyarok múlt szombaton 35-32-re kikaptak Egyiptomtól, hétfőn 35-25-re legyőzték Argentínát, szerdán 26-25-re alulmaradtak a norvégokkal szemben, pénteken 28-25-ös vereséget szenvedtek a világbajnok dánoktól, így vasárnap a franciákkal szemben csak győzelemmel lehetett volna a legjobb nyolc közé jutni.

A címlapképen Magyari Alda látható az Ausztrália elleni mérkőzésen. fotó MTI/Kovács Tamás

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.