Római tenisztorna: Marozsán legyőzte a 32. kiemeltet, Alcaraz következik

  • Narancs.hu/MTI
  • 2023. május 14.

Sport

A 23 éves Marozsán Fábián szenzációs győzelemmel bejutott vasárnap a római salakpályás tenisztorna harmadik fordulójába, ahol a volt és leendő világelső Carlos Alcaraz vár rá.

A világranglistán 135. magyar játékos élete első 1000-es versenyén, a 64 között a 32. kiemelt Jiri Lehecka (39.) ellen lépett pályára szombaton – számolt be az MTI. A meccs egyáltalán nem a papírforma szerint alakult, a 21 éves cseh teniszező nagy küzdelemben hozta csak a nyitószettet, majd a Hajdúszoboszló SE sportolója 6:1-gyel kiegyenlített. A harmadik felvonásban a selejtezőből indult magyar teniszező brékelőnnyel 2:1-re vezetett, amikor a nap folyamán sokadszor is eleredt az eső, és a mérkőzést elnapolták.

A vasárnapi folytatásban Lehecka gyorsan ledolgozta hátrányát, és labdája volt a 4:2-höz is, ám a 23 éves Marozsán nem remegett meg, és fej fej mellett haladtak tovább. Egyértelműen a magyar játszotta a szellemesebb, látványosabb teniszt - a lelátón ott tapsolt az estefelé párosban érdekelt Babos Tímea is -, így a semleges nézők közül is sokan csatlakoztak a "Fábit" biztató magyar szurkolókhoz.

Stabil adogatógémeket követően jöhetett a meccset lezáró rövidítés, melyben szinte végig Marozsán volt jobb, néhány vonal közeli ütéssel meg is lepte Leheckát, és megérdemelten nyert. A kétnaposra nyúlt találkozó 2 óra 14 percig tartott.

Az ifjú magyar a 32 között egy igazi "nagyágyúval" csap össze, ott ugyanis a római verseny után újra világelsővé előlépő spanyol Carlos Alcaraz vár rá.

A későbbiekben magyar részről Fucsovics Márton a 13. kiemelt brit Cameron Norrie-val csap össze a harmadik fordulóban, míg Babos Tímea párosban lép pályára a Foro Italicóban.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.