Simone Biles: "Ki kellett volna szállnom már jóval Tokió előtt"

  • narancs.hu
  • 2021. szeptember 28.

Sport

A négyszeres olimpiai bajnok tornász szerint fontosabb a mentális egészsége, mint az aranyérem.

A négyszeres olimpiai bajnok tornász, Simone Biles szerint hiba volt, hogy elindult a tokiói nyári ötkarikás játékokon. A 24 esztendős sportoló a New York magazinnak azt mondta, azok után, amiket átélt az elmúlt hét esztendőben, soha nem kellett volna már olimpiai csapatban szerepelnie.

"Ki kellett volna szállnom már jóval Tokió előtt, amikor két évig Larry Nassarról szóltak a hírek a médiában" - utalt a 2016-os riói olimpián négy aranyat nyert Biles arra a zaklatási ügyre, melynek nyomán Larry Nassar sportorvost 2017 decemberében a maximálisan kiszabható, hatvanéves börtönbüntetésre ítélték gyermekekről készült pornográf felvételek birtoklása és szexuális visszaélések miatt. Biles 2018 januárjában vallott arról, hogy Nassar őt is zaklatta.     

Nassar több mint két évtizeden át dolgozott a tornaszövetségnek és a Michigan Állami Egyetemnek, az általa elkövetett zaklatásokról pedig még Biles előtt olyan neves, olimpiai bajnok tornászok számoltak be, mint Aly Raisman, Gabby Douglas és McKayla Maroney. A sportorvost - aki 2017 novemberében bűnösnek vallotta magát, és beismerte a többrendbeli szexuális zaklatást - legalább 125 lány és fiatal nő szexuális zaklatásával vádolták meg.

"Ugyanakkor nem akartam engedni, hogy elvegye tőlem mindazt, amiért hatéves korom óta dolgoztam" - tette hozzá a 19-szeres világbajnok tornásznő.

Biles több szeren és az összetettben is aranyesélyesként utazott el Tokióba, ahol aztán az első szer, az ugrás után visszalépett a csapatversenytől, csak kívülről szurkolt társainak, és azt mondta, mentális egészsége megőrzése érdekében tett így.

"Korábban még soha nem változott meg ennyire gyorsan a felfogásom arról, hogy a dobogón akarok állni arra, hogy csak haza szeretnék menni, önállóan, mankók nélkül" - nyilatkozta Biles, aki attól tartott Tokióban, hogy ha a rá nehezedő nyomás következtében tovább erőlteti a versenyzést, akkor megsérülhet. Hozzátette, a gerendán megnyert bronzérme egy "apró győzelem" volt számára a japán fővárosban.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.