Valter Attila megőrizte a rózsaszín trikót

  • MTI/narancs.hu
  • 2021. május 15.

Sport

A magyar versenyző csütörtökön vette át a vezetést a Girón, azóta tartja pozicióját. 

Valter Attila az esélyesekkel együtt célba érve megőrizte az összetettben élen állónak járó rózsaszín és a legjobb 25 éven aluli versenyzőt illető fehér trikót a Giro d'Italia országúti kerékpáros körverseny nyolcadik, szombati szakaszán.

A Foggia és Guardia Sanframondi közötti 170 kilométeres etapon egy második kategóriás hegy után a célba egy negyedik kategóriás emelkedő vezetett, amelyen a Groupama-FDJ magyar bringása tartotta a lépést az összetettben mögötte álló riválisokkal, így az előnye továbbra is 11 másodperc a belga Remco Evenepoel és 16 a Tour de France-győztes kolumbiai Egan Bernal előtt. A rózsaszín trikó 90 éves történetében Valter a 166. versenyző, aki legalább háromszor magára ölthette a legendás mezt.

A szakaszgyőzelmet a kilencfős szökevénycsoportból a francia Victor Lafay szerezte meg, a 22 éves Valter 4:48 perc hátránnyal a 29. helyen ért célba.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.