Visszalép a Skoda és a Nivea a támogatástól, ha Minszkben lesz a hoki-vb

  • narancs.hu
  • 2021. január 16.

Sport

Szponzorok a fehérorosz rendezés ellen.

A Nemzetközi Jégkorong Szövetség (IIHF) főszponzora, a Skoda, valamint a Nivea visszalép a támogatástól, amennyiben Minszk otthon adhat idén a világbajnokságnak. 

Az IIHF-en hónapok óta nagy a nyomás, hogy vegye el a rendezés jogát a fehéroroszoktól a belpolitikai helyzet miatt. A Skoda jelezte: 28 éve büszke partnere a szövetségnek, ám az emberi jogokat tiszteletben kell tartani.

A vb-t az eredeti tervek szerint Minszk és Riga közösen rendezi május 21. és június 6. között.

René Fasel, az IIHF elnöke pénteken - miután hétfőn Minszkben találkozott Aljakszandr Lukasenka fehérorosz államfővel és a szervezőbizottság belorusz tagjaival - úgy nyilatkozott: van B tervük arra az esetre, ha Fehéroroszország nem tudja vendégül látni a vb mezőnyét. Hozzátette: Lettország egyedül is lehet rendező, vagy pedig Dánia és Szlovákia ad otthont a tornának. A döntés várhatóan a január 25-26-i IIHF-tanácsülésen születik meg.

Lukasenka tavaly augusztusi újraválasztása óta a fehérorosz ellenzék folyamatosan tüntet az elnök távozását és új választások kiírását követelve. Számos ország, így a 2021-es vb másik rendezője, Lettország is arra szólította fel az IIHF-et, hogy vigye el a tornát Minszkből a fehéroroszországi feszült politikai helyzet, az ellenzékiekkel szembeni erőszakos hatósági fellépések és a sorozatos bebörtönzések miatt.

A Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) november végén hivatalos eljárást indított az amúgy Lukasenka vezette fehérorosz nemzeti olimpiai bizottság ellen, a rendőri erőszak miatt pedig az Európai Unió úgy határozott, hogy szankciókkal sújtja azokat, akik felelősek a brutalitásért.

Hétfőn Lukasenka a Fasellel történt megbeszélése után úgy fogalmazott: a nemzetközi bírálatok ellenére országa készen áll a május-júniusi jégkorong-világbajnokság társrendezőjeként a lebonyolításra. (MTI)

 

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.