Lars von Trier le akart feküdni a feleségével

  • narancs.hu
  • 2017. április 27.

Szex

De nem a sajátjával, hanem Nicolas Winding Refn rendezőével. Azóta is tart a háború.

Ilyet is csak a dánok tudnak. Hogy mégse legyen olyan unalmas az általános  jólét, a dánok két leghíresebb rendezője, Lars von Trier (60) és Nicolas Winding Refn (46), a két hajdani jó barát  olykor nyilvánosan beszól egymásnak: Trier leginkább azt sérelmezi, hogy a Cannes-ban elejtett nácis megjegyzései után honfitársa nem hogy nem állt ki érte, de még be is szólt egykori haverjának. Azóta nem telik el úgy év, hogy ne küldjék el egymást valami melegebb égtáj felé.

false

Most épp Trieren a sor, s mint azt az Indiewire megírta, egy helyi lapban ékes dánsággal  leopportunistázta a kollégáját, aki viszont tavaly azt állította, hogy Lars von Trier le akart feküdni a feleségével.

Ismerve a két rendezőt, azt sem tartanánk kizártnak, hogy az egymás nagy nyilvánosság előtti, több napon túl gyógyuló anyázása valójában egy kitervelt hecc, esetleg egy nagy művészekről szóló film bevezető kampányának része.

Interjúnk Trierrel itt, Refnnel itt olvasható.

Figyelmébe ajánljuk

Megjött Barba papa

A Kőszegi Várszínház méretes színpada, több száz fős nézőtere és a Rózsavölgyi Szalon intim kávéház-színháza között igen nagy a különbség. Mégis működni látszik az a modell, hogy a kőszegi nagyszínpadon nyáron bemutatott darabokat ősztől a pesti szalonban játsszák. 

Fűző nélkül

Berlin, Du bist so wunderbar – fogad a híres dal, amelynek a karrierje egy német sörreklámból indult. Nehéz is lenne másképpen összefoglalni a város hangulatát, amelyet az itthon alig ismert grafikus, illusztrátor és divatfotós Santhó Imre munkássága is visszatükröz.

Gyógyító morajlás

Noha a szerző hosszú évek óta publikál, a kötet harminckét, három ciklusba rendezett verse közül mindössze három – a Vénasszonyok nyara után, a Hidegűző és A madár mindig én voltam – jelent meg korábban. Maguk a szövegek egységes világot alkotnak. 

Elmondható

  • Pálos György

A dán szerzőnek ez a tizedik regénye, ám az első, amely magyarul is olvasható. Thorup írásainak fókuszában főként nők állnak, ez a műve is ezt a hagyományt követi. A történet 1942-ben, Dánia német megszállása után két évvel indul.

Gyulladáspont

Első ránézésre egy tipikus presztízskrimi jegyeit mutatja Dennis Lehane minisorozata: ellentétes temperamentumú nyomozópáros, sötétszürke tónusok, az Ügy, a magánélet és a lassacskán feltáruló múltbeli traumák kényelmetlen összefonódásai.

Londoni randevúk

„Ne ijedjetek meg, de azt hiszem, én vagyok a generációm hangja. Vagyis valamelyik generációé” – fogalmazott Hannah Horvath a Csajok első részében. A 2012–2017 között futó, hat évadot megélő sorozatban Lena Dunham pont így tett: hangot adott azoknak a fiataloknak, akiknek mindennél nagyobb szabadságot és jólétet ígértek, ám a világválság ennek az anyagi, az egzisztenciális szorongás pedig a lelki fedezetét egyszerűen felélte.

Mármint

A hullamosói szakma aránylag ritkán szerepel fiatalemberek vágyálmai közt. Először el is hányja magát Szofiane, a tanulmányait hanyagoló, ezért az idegenrendészet látókörébe kerülvén egy muszlim temetkezési cégnél munkát vállalni kénytelen arab aranyifjú.

Tíz vállalás

Bevált recept az ifjúsági regényekben, hogy a szerző a gyerekközösség fejlődésén keresztül fejti ki mondanivalóját. A nyári szünidőre a falusi nagymamához kitelepített nagyvárosi rosszcsontoknak az új környezetben kell rádöbbenniük arra, hogy vannak magasztosabb cselekedetek is a szomszéd bosszantásánál vagy az énekesmadár lecsúzlizásánál. Lehet tűzifát aprítani, visszavinni az üres üvegeket, és megmenteni a kocsiból kidobott kutyakölyköt. Ha mindez közösségben történik, még jobb.