40 év után nem adnak már előadásokat az Operettszínház karmesterének

  • narancs.hu
  • 2024. február 28.

Színház

Makláry Lászlótól december végén minden előadását elvették, így már nem dirigál a teátrumban.

Több mint negyven évig dolgozott a Budapesti Operettszínházban, ahol korábban főzeneigazgató is volt, most azonban lényegében elbocsátották Makláry Lászlót – írja a Blikk.

A 73 éves, Artisjus-díjas karmester, érdemes és kiváló művésznek fáj az elválás, és arra is panaszkodott, hogy felesége elvesztése után néhány hónappal küldték el.

„Nagyon szerettem ott dolgozni, hiszen az Operettszínház magas színvonalat jelentett a kulturális életben. A hangulat is jó volt, összeszokott csapat alakult ki remek szakemberekkel” – mondta. A karmester szerint a színház Kerényi Miklós Gábor vezetése alatt élte a fénykorát, aki „nem könnyű ember, de én jól tudtam vele együtt dolgozni”.

A nívó akkor kezdett csökkenni, amikor 2019-ben Kiss B. Atilla lett az intézmény igazgatója – tette hozzá.

Makláry már nyugdíjba ment, jogi értelemben megszűnt a színház tagjának lenni, de kapott előadásokat.

„Az egyik igazgatói ülésen Kiss B. Attila még a beiktatása előtt a beszédében kiemelte, hogy Maklári László addig marad a Budapesti Operettszínházban, ameddig akar, és azt dirigál, amit ő akar. Hát, úgy tűnik, ez mára feledésbe merült” – panaszolta. Decemberben beszélt a főigazgatóval, ezután vették el az előadásait.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.