A Nemzeti Színház fizetne Szász Júliának, de szerintük nem reagál

  • narancs.hu
  • 2024. július 8.

Színház

Korábban Vidnyánszky Attila ötmillió forintról beszélt, amit a sérülést szenvedett színész tételesen cáfolt.

Egészen izgalmas vita kezd kibontakozni abból, hogy a Nemzeti Színház fizetett-e ötmillió forintot annak a Szász Júliának, aki súlyos sérülést szenvedett egy előadás miatt: Vidnyánszky Attila vezérigazgató azt állítja, hogy adott, a táppénzen lévő Szász Júlia pedig azt, hogy nem.

Szász azt írta, a színház a novemberi baleset után szombatig bezáróan kéthavi fizetést utalt (ez összesen 988.922 forint), az ekhós adózás miatt a táppénze kéthetente 90 ezer forint, a biztosítótól pedig 275 ezer forintot kapott. Kártérítést nem kapott, még folyamatban van a megegyezés. A Nemzeti Színház szerint Szász viszont nem kaphat fizetést, hisz táppénzen van, és „folyamatos pénzügyi ellátásban részesül.”

Állításuk szerint március közepén egyeztettek Szász ügyvédjével. A kárigény jogosságát elismerték, és bekértek különböző szerződéseket, számlákat. Ezután Vidnyánszky megtette a sérelemdíjra vonatkozó ajánlatot, de Szász részéről nem érkezett hivatalos válasz.

A baleset bekövetkezése óta a színház, a Kulturális és Innovációs Minisztérium, a biztosító, illetve a szakszervezet is több alkalommal utalt esetenként több százezres nagyságrendű összegeket – írta az Origón megjelentetett közleményében a színház. A színház kétszer utalt egy teljes havi fizetésnek megfelelő összeget, nagyjából ugyanennyit utalt a tárca, ami így már majdnem kétmillió forint, és több mint 1,5 milliót utaltak ki üzemi baleseti táppénzként.

A közlemény szerint ezen kívül a színházi szakszervezet háromszor utalt Szásznak több százezer forintot. Azt állítják, a Nemzetinek van a színházi dolgozókat védő biztosítása. Hónapokkal ezelőtt felajánlották, hogy milliós nagyságrendet meghaladó kárelőleget utalnak Szásznak, de az ajánlatra nem reagált, és szerintük egyéb kifizetésekben sem működik együtt.

Szász Júlia és Horváth Lajos Ottó a Rómeó és Júlia előadása közben sérült meg, több métert zuhantak a díszletről, mindkettőjüket meg kellett műteni.

 

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Aki úton van

Amikor 2021 nyarán megjelent Holi, azaz Hegyi Olivér első lemeze, sokan egy újabb izgalmas hazai rapkarrier kezdetét látták az anyagban.

A franciák megértették

Ritkán halljuk az isteneket énekelni. Néhanapján azonban zongoráznak, szájharmonikáznak és még gitároznak is. Legutóbb Párizs elővárosában, Boulogne-Billancourt-ban, a Szajna partján álló La Seine Musicale kulturális központban történt ilyen csoda.

Hitler fürdőkádjában

Lee Miller a múlt század húszas–harmincas éveinek bevállalós top divatmodellje volt, igazi címlaplány, de festette Picasso, fotózta és filmezte Man Ray, utóbbi élt is vele, és mentorálta mint fotóművészt.

Csaló napfény

Igaz, hamis, tény, vélemény, valóság és fikció. Ilyen és ehhez hasonló címkéket sietünk felnyalni a ránk zúduló információhalom darabjaira, hogy a kontroll, a rend illúziójával nyugtassuk magunkat és ne kelljen szembesülnünk vele, hogy nem létezik bizonyosság, csak kellően szűkre húzott nézőpont.

 

Gyilkosok szemlélője

A két évtizede elhunyt Roberto Bolaño minden egyes műve a költészet, a politika és a vadállati kegyetlenség együtthatásairól szól, az író regényeiben és elbeszéléseiben vissza-visszatérő karakterekkel, a költészet és a világ allegorikus megfeleltetésével olyan erős atmoszférát teremt, amelyből akkor sem akarunk kilépni, ha az hideg és szenvtelen.

Hús, kék vér, intrika

A folyamatosan az anyagi ellehetetlenülés rémével küszködő Stúdió K Színház jobbnál jobb előadásokkal áll elő. Az előző évadban a Prudencia Hart különös kivetkezése hódította meg a nézőket és a kritikusokat (el is nyerte a darab a legjobb független előadás díját), most pedig itt van ez a remek Stuart Mária. (A konklúzió persze nem az, hogy lám, minek a pénz, ha a függetlenek így is egész jól elműködnek, hiszen látható a társulatok fogyatkozásán, hogy mindez erőn túli áldozatokkal jár, és csak ideig-óráig lehetséges ilyen keretek között működni.)

Ide? Hová?

Magyarországon úgy megy, hogy négy­évente kijön a felcsúti jóember a sikoltozó övéi elé, és bemondja, hogy ő a Holdról is látszik.

Semmi jóra

„Újabb Mi Hazánk-siker: a Zeneakadémia lemondta Varnus Xavér koncertjét!” – írta büszkén Facebook-oldalára november 15-én Dúró Dóra. A bejelentést megelőzően a politikus nyílt levélben, az Országgyűlés alelnökeként követelte a Zeneakadémia vezetőjétől a koncert lefújását – minden különösebb vizsgálat, vizsgálódás nélkül, egyetlen ún. tényfeltáró cikkre alapozva.

„Itt nyugszik fiam, Marcel”

A holokauszt minden tizedik áldozata magyar volt. Köztük azok is, akiket a kevéssé közismert északnémet lágerrendszerben, a Neuengammében pusztítottak el. Miért fontos az emlékezés, és hogyan fest annak kultúrája? Mit tehetünk érte, mi a személyes felelősségünk benne? Hamburgban és a környező városokban kerestem a válaszokat.

 

Nacionalista internacionálé

Felejtse el mindenki az ósdi románozást vagy szlovákozást, a 2020-as évekre megújult a szélsőjobb: elsősorban a Nyugatot szidják egymás helyett. Június 9. után az Európai Parlamentben már pártcsaládjuk is van.