A Nemzeti Színház fizetne Szász Júliának, de szerintük nem reagál

  • narancs.hu
  • 2024. július 8.

Színház

Korábban Vidnyánszky Attila ötmillió forintról beszélt, amit a sérülést szenvedett színész tételesen cáfolt.

Egészen izgalmas vita kezd kibontakozni abból, hogy a Nemzeti Színház fizetett-e ötmillió forintot annak a Szász Júliának, aki súlyos sérülést szenvedett egy előadás miatt: Vidnyánszky Attila vezérigazgató azt állítja, hogy adott, a táppénzen lévő Szász Júlia pedig azt, hogy nem.

Szász azt írta, a színház a novemberi baleset után szombatig bezáróan kéthavi fizetést utalt (ez összesen 988.922 forint), az ekhós adózás miatt a táppénze kéthetente 90 ezer forint, a biztosítótól pedig 275 ezer forintot kapott. Kártérítést nem kapott, még folyamatban van a megegyezés. A Nemzeti Színház szerint Szász viszont nem kaphat fizetést, hisz táppénzen van, és „folyamatos pénzügyi ellátásban részesül.”

Állításuk szerint március közepén egyeztettek Szász ügyvédjével. A kárigény jogosságát elismerték, és bekértek különböző szerződéseket, számlákat. Ezután Vidnyánszky megtette a sérelemdíjra vonatkozó ajánlatot, de Szász részéről nem érkezett hivatalos válasz.

A baleset bekövetkezése óta a színház, a Kulturális és Innovációs Minisztérium, a biztosító, illetve a szakszervezet is több alkalommal utalt esetenként több százezres nagyságrendű összegeket – írta az Origón megjelentetett közleményében a színház. A színház kétszer utalt egy teljes havi fizetésnek megfelelő összeget, nagyjából ugyanennyit utalt a tárca, ami így már majdnem kétmillió forint, és több mint 1,5 milliót utaltak ki üzemi baleseti táppénzként.

A közlemény szerint ezen kívül a színházi szakszervezet háromszor utalt Szásznak több százezer forintot. Azt állítják, a Nemzetinek van a színházi dolgozókat védő biztosítása. Hónapokkal ezelőtt felajánlották, hogy milliós nagyságrendet meghaladó kárelőleget utalnak Szásznak, de az ajánlatra nem reagált, és szerintük egyéb kifizetésekben sem működik együtt.

Szász Júlia és Horváth Lajos Ottó a Rómeó és Júlia előadása közben sérült meg, több métert zuhantak a díszletről, mindkettőjüket meg kellett műteni.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.