A Nemzeti Színház fizetne Szász Júliának, de szerintük nem reagál

  • narancs.hu
  • 2024. július 8.

Színház

Korábban Vidnyánszky Attila ötmillió forintról beszélt, amit a sérülést szenvedett színész tételesen cáfolt.

Egészen izgalmas vita kezd kibontakozni abból, hogy a Nemzeti Színház fizetett-e ötmillió forintot annak a Szász Júliának, aki súlyos sérülést szenvedett egy előadás miatt: Vidnyánszky Attila vezérigazgató azt állítja, hogy adott, a táppénzen lévő Szász Júlia pedig azt, hogy nem.

Szász azt írta, a színház a novemberi baleset után szombatig bezáróan kéthavi fizetést utalt (ez összesen 988.922 forint), az ekhós adózás miatt a táppénze kéthetente 90 ezer forint, a biztosítótól pedig 275 ezer forintot kapott. Kártérítést nem kapott, még folyamatban van a megegyezés. A Nemzeti Színház szerint Szász viszont nem kaphat fizetést, hisz táppénzen van, és „folyamatos pénzügyi ellátásban részesül.”

Állításuk szerint március közepén egyeztettek Szász ügyvédjével. A kárigény jogosságát elismerték, és bekértek különböző szerződéseket, számlákat. Ezután Vidnyánszky megtette a sérelemdíjra vonatkozó ajánlatot, de Szász részéről nem érkezett hivatalos válasz.

A baleset bekövetkezése óta a színház, a Kulturális és Innovációs Minisztérium, a biztosító, illetve a szakszervezet is több alkalommal utalt esetenként több százezres nagyságrendű összegeket – írta az Origón megjelentetett közleményében a színház. A színház kétszer utalt egy teljes havi fizetésnek megfelelő összeget, nagyjából ugyanennyit utalt a tárca, ami így már majdnem kétmillió forint, és több mint 1,5 milliót utaltak ki üzemi baleseti táppénzként.

A közlemény szerint ezen kívül a színházi szakszervezet háromszor utalt Szásznak több százezer forintot. Azt állítják, a Nemzetinek van a színházi dolgozókat védő biztosítása. Hónapokkal ezelőtt felajánlották, hogy milliós nagyságrendet meghaladó kárelőleget utalnak Szásznak, de az ajánlatra nem reagált, és szerintük egyéb kifizetésekben sem működik együtt.

Szász Júlia és Horváth Lajos Ottó a Rómeó és Júlia előadása közben sérült meg, több métert zuhantak a díszletről, mindkettőjüket meg kellett műteni.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Két óra X

Ayn Rand műveiből már több adaptáció is született, de egyik sem mutatta be olyan szemléletesen az oroszországi zsidó származású, ám Amerikában alkotó író-filozófus gondolatait, mint a tőle teljesen független Mountainhead.

Megtörtént események

  • - turcsányi -

A film elején megkapjuk az adekvát tájékoztatást: a mű megtörtént események alapján készült. Első látásra e megtörtént események a 20. század második felének délelőttjén, az ötvenes–hatvanas évek egymásba érő szakaszán játszódnak, a zömmel New York-i illetékességű italoamerikai gengsztervilág nagyra becsült köreiben.

Élet-halál pálinkaágyon

Óvodás korunktól ismerjük a „Hej, Dunáról fúj a szél…” kezdetű népdalt. Az első versszakban mintha a népi meteorológia a nehéz paraszti sors feletti búsongással forrna össze, a második strófája pedig egyfajta könnyed csúfolódásnak tűnik, mintha csak a pajkos leánykák cukkolnák a nyeszlett fiúcskákat.

Egy fölényeskedő miniszter játékszere lett a MÁV

A tavalyi és a tavalyelőtti nyári rajtokhoz hasonlóan a vasúttársaság most sem tudott mit kezdeni a kánikula, a kereslet és a körülmények kibékíthetetlen ellentétével, s a mostani hosszú hétvégén ismét katasztrofális állapotok közt találhatták magukat az utasok.

A botrány határán

A Nádas-életműsorozat leg­újabb kötetét a színházi világnap alkalmából mutatták be az Örkény Színházban. Hogy hazai színházi életünk hogyan viszonyul ezekhez a magyar drámahagyományból kilógó művekhez, arra éppen egy Örkény-dráma, a Kulcskeresők címével válaszolhatunk.