Vidnyánszkyék szerint a két sérült színészük fals információkkal eteti a nyilvánosságot

  • narancs.hu
  • 2024. július 10.

Színház

A Nemzeti Színház közleményben jelezte, traumatizálta őket, hogy a két színészük nekik ment.

Azután, hogy Szász Júlia mellett a Rómeó és Júlia előadáson lezuhanó másik színész, a balesetben maradandó károsodást szenvedő Horváth Lajos Ottó is felmondott a Nemzeti Színháznál, a Vidányánszky Attila vezette intézmény kis túlzással elárasztotta közleményekkel a Facebookot: az elsőben az egykori színészeik kártérítéssel kapcsolatos kijelentéseit cáfolták, másodszorra pedig afelett sajnálkoznak, hogy „nyilatkozatháború alakult ki”.

„Az elmúlt hónapok történései megrázták a Nemzeti Színház társulatát. Nem pusztán a baleset ténye jelentett traumát, hanem a balesetet szenvedett volt kollégák részéről tapasztalt elhatárolódás a színház vezetésétől és közösségétől, illetve a kommunikációra való hajlandóság teljes hiánya” 

– írja posztjában a Nemzeti Színház vezetése, és azzal vádolják a hónapok óta munkaképtelen színészeket, hogy „fals és a legtöbb esetben nem helytálló információkkal” etetik a nyilvánosságot.

A színházvezetés szerint ők hónapokig el akarták kerülni a nyilvános kommunikációt, és most is csak kénytelenek reagálni, ami főleg azért érdekes, mert korábban Horváth azt mondta, hogy igazából ő került kényszerhelyzetbe, mert a kártérítésről „a titoktartási megállapodásunk ellenére, idő előtt, olyan információk kerültek nyilvánosságra, amelyeket cáfolnom kell. [...] Nem először és nem egyszer teljesen fals és valótlan adatok jelentek meg a Nemzeti Színház igazgatójának részéről”.

A novemberi baleset után Vidnyánszky közelmúltban azt nyilatkozata, hogy a súlyos balesetet szenvedő színészek fejenként több mint ötmillió forint kártérítést kaptak – ezt Szász tételesen cáfolta, hozzátéve, hogy a kártérítésről még folyamatban van a megegyezés. Vidnyánszky reakciója erre az volt, hogy Szász azért mert nekik, mert a színházat „ugyanazok az erők akarják elpusztítani”, akik a hatvanas években felrobbantották.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.