Hatalmasat buktak a legnagyobb sztárok

  • narancs.hu
  • 2017. augusztus 24.

Színház

60 ezer forint Al Pacinóért? Tiszta pénzkidobás!

A Guardian összeszedte, hogy Hollywood legnagyobb sztárjai hogyan bőgtek le a Broadway színpadain, miközben azt igyekeztek bizonyítani, hogy színházban is megállják a helyüket.

Mélyen a zsebébe kell nyúlnia annak, aki filmsztárokat akar látni a manhattani Broadwayn, a sztárokat felvonultató előadásokra a legolcsóbb jegyek is 100 dollár körül vannak (és ennyiért alig valami látszik csak a színpadból), a jobb helyekért pedig a 200-250 dolláros jegyár sem ritka. És ha le is perkáltuk a horribilis összegeket, a minőség akkor sem garantált:

false

Al Pacino a China Doll című David Mamet-darabban lépett fel 2015-ben, de talán csak ő tudta, mit is csinál a színpadon, a közönség zavartan figyelte a nagy Al alakítását, melynek lényege talán úgy foglalható össze a legjobban, hogy egy nagy színész keresi a szövegét – az ügyre és Pacinóra rálátó források szerint a sztárt leginkább a súgógép villanyozta fel az egész produkcióban.

Bruce Willis sem nyűgözte le a kritikusokat, ő egy Stephen King-adaptációban, a Tortúrában lépett színpadra, de azok jártak jól, akik a hátsó sorokból követték az ágyhoz kötött főszereplő szenvedéseit, talán csak ők – azok, aki alig láttak valamit a színpadból – távoztak azzal az illúzióval, hogy színészhez méltó alakítást láthattak.

A nagy színházi lebőgők közé tartozik Keira Knightley, Shia LaBeouf, Katie Holmes és Julia Roberts is – nekik sem sikerült a színházi kiruccanás.

A New York Times színikritikusa a Narancsnak elmesélte, hogyan viselik a sztárok a rossz kritikát: interjúnk vele itt olvasható.

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.