Hatalmasat buktak a legnagyobb sztárok

  • narancs.hu
  • 2017. augusztus 24.

Színház

60 ezer forint Al Pacinóért? Tiszta pénzkidobás!

A Guardian összeszedte, hogy Hollywood legnagyobb sztárjai hogyan bőgtek le a Broadway színpadain, miközben azt igyekeztek bizonyítani, hogy színházban is megállják a helyüket.

Mélyen a zsebébe kell nyúlnia annak, aki filmsztárokat akar látni a manhattani Broadwayn, a sztárokat felvonultató előadásokra a legolcsóbb jegyek is 100 dollár körül vannak (és ennyiért alig valami látszik csak a színpadból), a jobb helyekért pedig a 200-250 dolláros jegyár sem ritka. És ha le is perkáltuk a horribilis összegeket, a minőség akkor sem garantált:

false

Al Pacino a China Doll című David Mamet-darabban lépett fel 2015-ben, de talán csak ő tudta, mit is csinál a színpadon, a közönség zavartan figyelte a nagy Al alakítását, melynek lényege talán úgy foglalható össze a legjobban, hogy egy nagy színész keresi a szövegét – az ügyre és Pacinóra rálátó források szerint a sztárt leginkább a súgógép villanyozta fel az egész produkcióban.

Bruce Willis sem nyűgözte le a kritikusokat, ő egy Stephen King-adaptációban, a Tortúrában lépett színpadra, de azok jártak jól, akik a hátsó sorokból követték az ágyhoz kötött főszereplő szenvedéseit, talán csak ők – azok, aki alig láttak valamit a színpadból – távoztak azzal az illúzióval, hogy színészhez méltó alakítást láthattak.

A nagy színházi lebőgők közé tartozik Keira Knightley, Shia LaBeouf, Katie Holmes és Julia Roberts is – nekik sem sikerült a színházi kiruccanás.

A New York Times színikritikusa a Narancsnak elmesélte, hogyan viselik a sztárok a rossz kritikát: interjúnk vele itt olvasható.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”