Hatalmasat buktak a legnagyobb sztárok

  • narancs.hu
  • 2017. augusztus 24.

Színház

60 ezer forint Al Pacinóért? Tiszta pénzkidobás!

A Guardian összeszedte, hogy Hollywood legnagyobb sztárjai hogyan bőgtek le a Broadway színpadain, miközben azt igyekeztek bizonyítani, hogy színházban is megállják a helyüket.

Mélyen a zsebébe kell nyúlnia annak, aki filmsztárokat akar látni a manhattani Broadwayn, a sztárokat felvonultató előadásokra a legolcsóbb jegyek is 100 dollár körül vannak (és ennyiért alig valami látszik csak a színpadból), a jobb helyekért pedig a 200-250 dolláros jegyár sem ritka. És ha le is perkáltuk a horribilis összegeket, a minőség akkor sem garantált:

false

Al Pacino a China Doll című David Mamet-darabban lépett fel 2015-ben, de talán csak ő tudta, mit is csinál a színpadon, a közönség zavartan figyelte a nagy Al alakítását, melynek lényege talán úgy foglalható össze a legjobban, hogy egy nagy színész keresi a szövegét – az ügyre és Pacinóra rálátó források szerint a sztárt leginkább a súgógép villanyozta fel az egész produkcióban.

Bruce Willis sem nyűgözte le a kritikusokat, ő egy Stephen King-adaptációban, a Tortúrában lépett színpadra, de azok jártak jól, akik a hátsó sorokból követték az ágyhoz kötött főszereplő szenvedéseit, talán csak ők – azok, aki alig láttak valamit a színpadból – távoztak azzal az illúzióval, hogy színészhez méltó alakítást láthattak.

A nagy színházi lebőgők közé tartozik Keira Knightley, Shia LaBeouf, Katie Holmes és Julia Roberts is – nekik sem sikerült a színházi kiruccanás.

A New York Times színikritikusa a Narancsnak elmesélte, hogyan viselik a sztárok a rossz kritikát: interjúnk vele itt olvasható.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.