Hatalmasat buktak a legnagyobb sztárok

  • narancs.hu
  • 2017. augusztus 24.

Színház

60 ezer forint Al Pacinóért? Tiszta pénzkidobás!

A Guardian összeszedte, hogy Hollywood legnagyobb sztárjai hogyan bőgtek le a Broadway színpadain, miközben azt igyekeztek bizonyítani, hogy színházban is megállják a helyüket.

Mélyen a zsebébe kell nyúlnia annak, aki filmsztárokat akar látni a manhattani Broadwayn, a sztárokat felvonultató előadásokra a legolcsóbb jegyek is 100 dollár körül vannak (és ennyiért alig valami látszik csak a színpadból), a jobb helyekért pedig a 200-250 dolláros jegyár sem ritka. És ha le is perkáltuk a horribilis összegeket, a minőség akkor sem garantált:

false

Al Pacino a China Doll című David Mamet-darabban lépett fel 2015-ben, de talán csak ő tudta, mit is csinál a színpadon, a közönség zavartan figyelte a nagy Al alakítását, melynek lényege talán úgy foglalható össze a legjobban, hogy egy nagy színész keresi a szövegét – az ügyre és Pacinóra rálátó források szerint a sztárt leginkább a súgógép villanyozta fel az egész produkcióban.

Bruce Willis sem nyűgözte le a kritikusokat, ő egy Stephen King-adaptációban, a Tortúrában lépett színpadra, de azok jártak jól, akik a hátsó sorokból követték az ágyhoz kötött főszereplő szenvedéseit, talán csak ők – azok, aki alig láttak valamit a színpadból – távoztak azzal az illúzióval, hogy színészhez méltó alakítást láthattak.

A nagy színházi lebőgők közé tartozik Keira Knightley, Shia LaBeouf, Katie Holmes és Julia Roberts is – nekik sem sikerült a színházi kiruccanás.

A New York Times színikritikusa a Narancsnak elmesélte, hogyan viselik a sztárok a rossz kritikát: interjúnk vele itt olvasható.

Figyelmébe ajánljuk

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.

S most reménykedünk

„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.

A szürkeség ragyogása

Különös élmény néhány napon belül látni két Molière-darabot a Pesti Színházban. A huszonöt éve bemutatott Képzelt beteg egy rosszul öregedő „klasszikus”, a Madame Tartuffe pedig egy kortárs átirat, amelynek első ránézésre a névegyezésen túl nem sok köze van a francia szerzőhöz. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, még akár erény is lehet.