Jordán Tamás januárban elköszön a szombathelyi színház igazgatói posztjától

  • narancs.hu
  • 2020. november 17.

Színház

De színészként visszajár majd az intézménybe.

"Az Egyetemi Színpadtól 1970-ben köszöntem el, a 25. Színháztól 80-ban, Kaposvártól 91-ben, a Merlintől 2002-ben, a Nemzetitől 2008-ban, és közeleg az utolsó búcsú, Szombathely. Beépült az életembe, hogy időről időre meg kellett válnom attól, amit szerelmesen szerettem. Ha ez néha fáj is, nem jelent megrázkódtatást. Valahogy belejöttem" - mondta el Jordán Tamás a Blikknek egy interjúban. A lap annak apropóján kérdezte Jordánt, hogy januárban átadja az általa alapított színház vezetését, februártól pedig csupán színészként jár vissza.

Jordán el is költözik Szombathelyről, de azt mondja, a várossal nem szakad meg a kapcsolata: "A lakás, amit bérelünk, a szezon végéig nálunk marad, és később is jelen leszek minden fontos eseményen és bemutatón, csak akkor már panzióban éjszakázom."

Utódjáról, Szabó Tiborról pedig így nyilatkozott: "Örültem, hogy olyan kolléga veszi át tőlem a stafétát, akinek ilyen sok köze van ehhez a színházhoz, hiszen az elsők közé tartozott, akiket 2007-ben szerződtettem. Jó a kapcsolatunk. Most is egyeztettünk a műsortervekről."

Jordán Tamás 2017-es kinevezéséről itt írtunk bővebben.

Mégis még négy évig lesz Jordán a szombathelyi színház igazgatója

Egyhangúlag támogatta és elfogadásra javasolta Jordán Tamás igazgatói pályázatát a Weöres Sándor Színház vezetői posztjára a színházszakmai bizottság. Eleinte egyáltalán nem akarták megválasztani, aztán a tiltakozások és tüntetés után egy évre mégis kinevezték Jordánt a színház élére. A 2021-ig szóló pályázatról ma született döntés.

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.