KERO visszatér: az Arénában rendez nagyszabású musicalt
tzihz20170407007-1024x576_top_story_lead.jpg

KERO visszatér: az Arénában rendez nagyszabású musicalt

  • narancs.hu
  • 2019. április 16.

Színház

A szexuális zaklatással vádolt rendező a Rómeó és Júliát viszi színpadra.

Kerényi Miklós saját Facebook-oldalán számol be arról, hogy szeptemberben az ő rendezésében mutatják be a Budapest Arénában a Rómeó és Júlia musicalt.

Azt írja, a sírás fojtogatja amiért sikerült összehozni az igazán „ütősnek“ ígérkező produkciót.

Mint emlékezetes, tavaly májusban az Operettszínház levette a műsorról a Rómeó és Júliát, mert a darabot rendező Kerényit többen is szexuális zaklatással vádolták meg. Hiába kellett távoznia az Operettből a zaklatások miatt, nem maradt munka nélkül. Márciusban derült ki, hogy Pintér Tibor, a Nemzeti Lovasszínház igazgatója Kerényit kérte fel A szabadság vándorai című Demjén Ferenc-musical rendezésére. Kero posztjából az is kiderül, hogy Minszkben a Denevért rendezi, és azt is írja, tanítványai vannak színházakban és az egyetemeken.

Emlékezetes, 2017 őszén robbant ki Kerényi zaklatási botránya. Maros Ákos egykori táncos és színész azt állította, Kerényi elverte egy vállfával, Czapáry Veronika írónő pedig azt állította, ő tizenegy olyan emberről tud, aki azt állítja, Kerényi molesztálta őket.

Kero ez elmúlt években önvizsgálatot tartott, írja, és szembenézett önmagával és „azzal a helyzettel, amibe taszítottak“.

De az szembenézésnek az lett az eredménye, hogy nem ő, hanem a rosszakarói a hibásak

„Lassan kisüt a nap. Vannak még rosszakarók, féltékenyek, akik örültek, hogy esetleg eltűnök a palettáról, és vannak bőven, akit félrevezetnek, negatívan befolyásolnak. Semmi baj…a dolognak lassan vége lesz. Mint ahogy az életnek is.“

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.