KERO visszatér: az Arénában rendez nagyszabású musicalt
tzihz20170407007-1024x576_top_story_lead.jpg

KERO visszatér: az Arénában rendez nagyszabású musicalt

  • narancs.hu
  • 2019. április 16.

Színház

A szexuális zaklatással vádolt rendező a Rómeó és Júliát viszi színpadra.

Kerényi Miklós saját Facebook-oldalán számol be arról, hogy szeptemberben az ő rendezésében mutatják be a Budapest Arénában a Rómeó és Júlia musicalt.

Azt írja, a sírás fojtogatja amiért sikerült összehozni az igazán „ütősnek“ ígérkező produkciót.

Mint emlékezetes, tavaly májusban az Operettszínház levette a műsorról a Rómeó és Júliát, mert a darabot rendező Kerényit többen is szexuális zaklatással vádolták meg. Hiába kellett távoznia az Operettből a zaklatások miatt, nem maradt munka nélkül. Márciusban derült ki, hogy Pintér Tibor, a Nemzeti Lovasszínház igazgatója Kerényit kérte fel A szabadság vándorai című Demjén Ferenc-musical rendezésére. Kero posztjából az is kiderül, hogy Minszkben a Denevért rendezi, és azt is írja, tanítványai vannak színházakban és az egyetemeken.

Emlékezetes, 2017 őszén robbant ki Kerényi zaklatási botránya. Maros Ákos egykori táncos és színész azt állította, Kerényi elverte egy vállfával, Czapáry Veronika írónő pedig azt állította, ő tizenegy olyan emberről tud, aki azt állítja, Kerényi molesztálta őket.

Kero ez elmúlt években önvizsgálatot tartott, írja, és szembenézett önmagával és „azzal a helyzettel, amibe taszítottak“.

De az szembenézésnek az lett az eredménye, hogy nem ő, hanem a rosszakarói a hibásak

„Lassan kisüt a nap. Vannak még rosszakarók, féltékenyek, akik örültek, hogy esetleg eltűnök a palettáról, és vannak bőven, akit félrevezetnek, negatívan befolyásolnak. Semmi baj…a dolognak lassan vége lesz. Mint ahogy az életnek is.“

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.