Közös gondolkodásra és cselekvésre hívja a színházi és filmes szakmát az Örkény Színház az SZFE ügyében

  • narancs.hu
  • 2020. augusztus 8.

Színház

A szolidaritás egyfajta formájaként. Bíznak a széles szakmai összefogás során megnyilvánuló felelős tettekben.

„A legtöbb, amit egyik ember a másiknak adhat, az a szolidaritás.”

Az Örkény Színház e névadójától származó idézet szellemében kívánja kifejezni közösségét és segítségnyújtási szándékát a Színház- és Filmművészeti Egyetem hallgatói, oktatói és minden dolgozója felé – olvasható közleményükben.

"Az egyetemet érő lejáratási kampány után, az egyetem szempontjait, javaslatait semmibe vevő eljárás és kuratóriumi kinevezések után a művészeti képzés minőségének védelme, erodálódásának megakadályozása rajtunk, színházi embereken áll. Így most az egész magyar színházi szakmához fordulunk!"

A színház felhívását változtatás nélkül közöljük.

"Kedves kollégák!

Közös gondolkodásra és cselekvésre hívunk Benneteket. Gondoljuk át közösen, hogy mink van, és ebből mit tudunk felajánlani az egyetemen veszélybe került szellemi közösségeknek. Vitassuk meg, hogy mivel tudjuk segíteni a diákokat az egyetemi autonómiáért vívott harcukban. Nyissunk párbeszédet egymással és a hallgatókkal, hogy a szolidaritás ne csupán szavakban, hanem a széles szakmai összefogásnak köszönhető felelős tettekben is meg tudjon nyilvánulni."

A részvételi szándékot, bármely gondolatot vagy javaslatot a további egyeztetés érdekében az alábbi email címen várják: szolidaritas [at] orkenyszinhaz [dot] hu

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.