Közös gondolkodásra és cselekvésre hívja a színházi és filmes szakmát az Örkény Színház az SZFE ügyében

  • narancs.hu
  • 2020. augusztus 8.

Színház

A szolidaritás egyfajta formájaként. Bíznak a széles szakmai összefogás során megnyilvánuló felelős tettekben.

„A legtöbb, amit egyik ember a másiknak adhat, az a szolidaritás.”

Az Örkény Színház e névadójától származó idézet szellemében kívánja kifejezni közösségét és segítségnyújtási szándékát a Színház- és Filmművészeti Egyetem hallgatói, oktatói és minden dolgozója felé – olvasható közleményükben.

"Az egyetemet érő lejáratási kampány után, az egyetem szempontjait, javaslatait semmibe vevő eljárás és kuratóriumi kinevezések után a művészeti képzés minőségének védelme, erodálódásának megakadályozása rajtunk, színházi embereken áll. Így most az egész magyar színházi szakmához fordulunk!"

A színház felhívását változtatás nélkül közöljük.

"Kedves kollégák!

Közös gondolkodásra és cselekvésre hívunk Benneteket. Gondoljuk át közösen, hogy mink van, és ebből mit tudunk felajánlani az egyetemen veszélybe került szellemi közösségeknek. Vitassuk meg, hogy mivel tudjuk segíteni a diákokat az egyetemi autonómiáért vívott harcukban. Nyissunk párbeszédet egymással és a hallgatókkal, hogy a szolidaritás ne csupán szavakban, hanem a széles szakmai összefogásnak köszönhető felelős tettekben is meg tudjon nyilvánulni."

A részvételi szándékot, bármely gondolatot vagy javaslatot a további egyeztetés érdekében az alábbi email címen várják: szolidaritas [at] orkenyszinhaz [dot] hu

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."