Színház

Makra Viktória: Héttörpe

  • Sisso
  • 2020. november 8.

Színház

A „hogyan gyászolunk mi” freak show májusra tervezett bemutatóját most pótolták, és az eltelt idő megtette a magáét. Aki a peremen érzi magát, annak mindenképpen ajánlott egy efféle temetkezési buffonéria: akár terápiás hatású is lehet, ahogy pimaszul a felszínre hoz pár egyszerű dolgot az egyéni és a kollektív tudattalan sötét bugyraiból.

Középen egy látványravatal, világító kísértetbábbal, körötte a hét gnóm. Minden emberi torzó szenved, és próbálja a maga módján kezelni a veszteségét. A kimerevített képekbe torkolló csoportos jeleneteket szívszaggatóan humoros, szellemes szólók váltják. A szereplők különbözőképpen preparált, feketébe öltöztetett testszobrok, hiányos végtagokkal, meghökkentő helyekre (bokára, nyakra) komponált párnapúpokkal, rémségesre festett pofákkal. Hófehérke (Kapitány Dorottya artista) egy légi selyem (aerial silk) show-val tér vissza közéjük, hogy a gonosz mostohától megvédje őket.

Makra Viktória rendező szépen fésüli egybe a mozgásos, bábos és a minimál szöveges jeleneteket, de nem előzmény nélküli mindez: az előadásban az a fajta látásmód érvényesül, mint a Szabó Veronika (itt ő az egyik szereplő) rendezte, külföldön nagyot futott Queendomban. (Egy másik szereplő, Kemény Rozália is ott tűnt fel először.) A fiúk meg elég rendesen dolgoznak a bányában, mint például Várnai Balázs, aki komédiásként, zeneszerzőként és színpadi zenészként is kiváló. A kísérleti színház pont attól jó, amitől ez az előadás. Mert a kísérlet néha sikerül.

MU Színház, szeptember 26.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.