Színház

Makra Viktória: Héttörpe

  • Sisso
  • 2020. november 8.

Színház

A „hogyan gyászolunk mi” freak show májusra tervezett bemutatóját most pótolták, és az eltelt idő megtette a magáét. Aki a peremen érzi magát, annak mindenképpen ajánlott egy efféle temetkezési buffonéria: akár terápiás hatású is lehet, ahogy pimaszul a felszínre hoz pár egyszerű dolgot az egyéni és a kollektív tudattalan sötét bugyraiból.

Középen egy látványravatal, világító kísértetbábbal, körötte a hét gnóm. Minden emberi torzó szenved, és próbálja a maga módján kezelni a veszteségét. A kimerevített képekbe torkolló csoportos jeleneteket szívszaggatóan humoros, szellemes szólók váltják. A szereplők különbözőképpen preparált, feketébe öltöztetett testszobrok, hiányos végtagokkal, meghökkentő helyekre (bokára, nyakra) komponált párnapúpokkal, rémségesre festett pofákkal. Hófehérke (Kapitány Dorottya artista) egy légi selyem (aerial silk) show-val tér vissza közéjük, hogy a gonosz mostohától megvédje őket.

Makra Viktória rendező szépen fésüli egybe a mozgásos, bábos és a minimál szöveges jeleneteket, de nem előzmény nélküli mindez: az előadásban az a fajta látásmód érvényesül, mint a Szabó Veronika (itt ő az egyik szereplő) rendezte, külföldön nagyot futott Queendomban. (Egy másik szereplő, Kemény Rozália is ott tűnt fel először.) A fiúk meg elég rendesen dolgoznak a bányában, mint például Várnai Balázs, aki komédiásként, zeneszerzőként és színpadi zenészként is kiváló. A kísérleti színház pont attól jó, amitől ez az előadás. Mert a kísérlet néha sikerül.

MU Színház, szeptember 26.

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.