A súlyos színpadi balesetek és nyolc színész távozása óta először beszélt a Nemzeti Színház igazgazója, Vidnyánszky Attila a jövő évi évad terveiről. A távozókról csak annyit mondott, hogy természetes, hogy 11 év közös munka után átalakulóban van a társulat „Nagyszerű közös munkákat hoztunk létre a most távozókkal. Még zajlanak az egyeztetések, szerződtetések, de annyi biztos, hogy a távozók többsége továbbra is vinni szeretné a szerepeit a Nemzetiben, vagyis a repertoár gerincét nem érinti ez a változás.”
Az interjú alapján hét új bemutatót tervez az igazgató, ebből pedig kettőt rendezne ő: az egyik a Szarka Tamás műve alapján készülő Esthajnal című zenés darab, a másik pedig egy igazán nagy meglepetés: Vidnyánszky Karl Marx A tőkéjét adaptálja majd színpadra. Állítása szerint a kommunista munkásmozgalom teoretikusának műve még beregszászi időszakában kezdte el foglalkoztatni, amikor felfigyelt annak „drámai potenciáljára”.
„A pénz, a tőke vagy az osztályharc csupa olyan fogalom, ami megszemélyesítve egy egész életünket meghatározó drámát ír le. Jelenleg jegyzetelek, de a szemem előtt már megjelennek képek” – fogalmazott Vidnyánszky. Az ismertető pedig egy bohózati elemekkel átszőtt haláltáncról ír. „A tőke tragikus félreértések tömegének alapja, felismerései egy testet és lelket megnyomorító ideológiát hívtak életre. Miért nem tudunk szabadulni ettől a vallásellenességgel átszőtt gondolkodásmódtól?” - teszi fel a kérdést a Nemzeti színlapja.
Az interjúban a balesetre is kitértek: Vidnyánszky hatalmas traumának nevezte az esetet, és azt mondta, Szász Júlia és Horváth Lajos Ottó hiányát elsősorban a személyiségük miatt érezték meg, de mivel mindketten fontos szerepeket vittek, a baleset után át kellett szervezniük a teljes évadot, így elmaradt az Aranyhajú hármasok című folkopera és az Irredenta kabaré bemutatója. Arról nem árult el részleteket, hol áll az ügy.
Kiderült még továbbá, hogy a következő évadra a társulathoz igazol Vecsei H. Miklós.