Még mindig nem kapott kártérítést a Nemzetiben megsérült két színész

  • narancs.hu
  • 2024. február 2.

Színház

A rendőrség nyomoz, de gyanúsítotti kihallgatás nem történt.

Már majdnem három hónap telt el a Nemzeti Színházban történt baleset óta, amikor Szász Júlia és Horváth Lajos Ottó közel három métert zuhantak a Rómeó és Júlia című előadás díszletéről. A vizsgálat azóta is tart, ameddig azonban nem jutnak eredményre, a társulat tagjai semmilyen információt nem kapnak, és a sérült színészek kártérítését sem utalják – tudta meg a Blikk.

A zuhanás következtében Horváth Lajos Ottónak az egyik keze, Szász Júliának pedig a lába és a bordái sérültek meg. A két színész eddig nem szólalt meg a balesettel kapcsolatban. A lapnak nyilatkozó kollégájuk szerint azonban „még mindig tart a vizsgálat, és hiába érdeklődnek a társulati tagok, Ottó vagy Júlia, senkinek nem adnak ki semmilyen információt az ügy állásáról, pedig lassan három hónap telt el a baleset óta.

Ameddig nem jutnak eredményre, sajnos, a két színész semmilyen kártérítést nem kap és dolgozni sem nagyon tudnak.

Az alapfizetésükből, valamint a tartalékaikból élnek, illetve a családjuk is segít nekik anyagilag, hiszen a kezelések egy része, amikre járniuk kell a sérüléseik miatt, pénzbe kerül.” A lap megkeresésére a Budapesti Rendőr-főkapitányság annyit közölt, hogy „a nyomozás továbbra is folyamatban van, gyanúsítotti kihallgatás nem történt.”

Vidnyánszky Attila, a Nemzeti Színház igazgatója a színházban korábban lezajlott belső vizsgálatról decemberben elmondta, egyszemélyi felelősség nem volt megállapítható, „a körülmények alakulásának szerencsétlen volta eredményezte a sajnálatos eseményeket”.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.