Még mindig nem kapott kártérítést a Nemzetiben megsérült két színész

  • narancs.hu
  • 2024. február 2.

Színház

A rendőrség nyomoz, de gyanúsítotti kihallgatás nem történt.

Már majdnem három hónap telt el a Nemzeti Színházban történt baleset óta, amikor Szász Júlia és Horváth Lajos Ottó közel három métert zuhantak a Rómeó és Júlia című előadás díszletéről. A vizsgálat azóta is tart, ameddig azonban nem jutnak eredményre, a társulat tagjai semmilyen információt nem kapnak, és a sérült színészek kártérítését sem utalják – tudta meg a Blikk.

A zuhanás következtében Horváth Lajos Ottónak az egyik keze, Szász Júliának pedig a lába és a bordái sérültek meg. A két színész eddig nem szólalt meg a balesettel kapcsolatban. A lapnak nyilatkozó kollégájuk szerint azonban „még mindig tart a vizsgálat, és hiába érdeklődnek a társulati tagok, Ottó vagy Júlia, senkinek nem adnak ki semmilyen információt az ügy állásáról, pedig lassan három hónap telt el a baleset óta.

Ameddig nem jutnak eredményre, sajnos, a két színész semmilyen kártérítést nem kap és dolgozni sem nagyon tudnak.

Az alapfizetésükből, valamint a tartalékaikból élnek, illetve a családjuk is segít nekik anyagilag, hiszen a kezelések egy része, amikre járniuk kell a sérüléseik miatt, pénzbe kerül.” A lap megkeresésére a Budapesti Rendőr-főkapitányság annyit közölt, hogy „a nyomozás továbbra is folyamatban van, gyanúsítotti kihallgatás nem történt.”

Vidnyánszky Attila, a Nemzeti Színház igazgatója a színházban korábban lezajlott belső vizsgálatról decemberben elmondta, egyszemélyi felelősség nem volt megállapítható, „a körülmények alakulásának szerencsétlen volta eredményezte a sajnálatos eseményeket”.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.