rés a présen

„Nem eresztenek”

  • rés a présen
  • 2022. április 13.

Színház

Kántor Kata koreográfus

rés a présen: Az elmúlt években a független táncosból lett koreográfusként aposztrofáltunk. Most hol tart a pályád?

Kántor Kata: 2013-ban lettem tagja koreográfusként a Kassai Thália Színháznak, és persze voltak ennek szakmai előzményei: önálló alkotások, más színházakban készített koreográfiai munkák, valamint a Magyar Táncművészeti Egyetem koreográfus szakának elvégzése. Kassán 2014-től vagyok az elindítója és házigazdája a Thália Táncestek című sorozatnak, amely a magyarországi tánctársulatokat igyekszik megismertetni a kassai közönséggel. Önálló alkotóként Kassán is készítettem előadást, és továbbra is szeretnék saját alkotások létrehozására fókuszálni.

rap: Budapesten milyen munkáid láthatók?

KK: A Menszátor Héresz Attila vezette Anyaszínház szinte minden előadásának a koreográfusa, mozgástervezője vagyok. Ezek az előadások, mint például a Budapest fölött az ég, vagy az Underground Project (az Éjjeli menedékhely nyomán) az RS9 Színházban tekinthetők meg.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Mesterségvizsga

Egyesek szerint az olyan magasröptű dolgokhoz, mint az alkotás – legyen az dalszerzés, írás, vagy jelen esetben: színészet –, kell valami velünk született, romantikus adottság, amelyet jobb híján tehetségnek nevezünk.

Elmondom hát mindenkinek

  • - ts -

Podhradská Lea filmje magánközlemény. Valamikor régen elveszett a testvére. Huszonhét évvel az eltűnése után Podhradská Lea fogta a kameráját és felkerekedett, hogy majd ő megkeresi.

Nem oda, Verona!

  • - turcsányi -

Valahol a 19. század közepén, közelebbről 1854-ben járunk – évtizedekre tehát az államalapítástól –, Washington területén.

Nagyon fáj

  • Molnár T. Eszter

Amióta először eltáncolta egy kőkori vadász, ahogy a társát agyontaposta a sebzett mamut, a fájdalom a táncművészet egyik legfontosabb toposza.