rés a présen

„Nem eresztenek”

  • rés a présen
  • 2022. április 13.

Színház

Kántor Kata koreográfus

rés a présen: Az elmúlt években a független táncosból lett koreográfusként aposztrofáltunk. Most hol tart a pályád?

Kántor Kata: 2013-ban lettem tagja koreográfusként a Kassai Thália Színháznak, és persze voltak ennek szakmai előzményei: önálló alkotások, más színházakban készített koreográfiai munkák, valamint a Magyar Táncművészeti Egyetem koreográfus szakának elvégzése. Kassán 2014-től vagyok az elindítója és házigazdája a Thália Táncestek című sorozatnak, amely a magyarországi tánctársulatokat igyekszik megismertetni a kassai közönséggel. Önálló alkotóként Kassán is készítettem előadást, és továbbra is szeretnék saját alkotások létrehozására fókuszálni.

rap: Budapesten milyen munkáid láthatók?

KK: A Menszátor Héresz Attila vezette Anyaszínház szinte minden előadásának a koreográfusa, mozgástervezője vagyok. Ezek az előadások, mint például a Budapest fölött az ég, vagy az Underground Project (az Éjjeli menedékhely nyomán) az RS9 Színházban tekinthetők meg.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.