Szilágyi Csenge kapta a Ruttkai Éva-emlékgyűrűt

  • Narancs.hu/MTI
  • 2018. december 30.

Színház

Az idei évben nyújtott kiemelkedő művészi teljesítményéért díjazta a Vígszínház a színésznőt.

Szilágyi Csenge színművész vehette át a Ruttkai Éva-emlékgyűrűt az idei évben nyújtott kiemelkedő művészi teljesítményéért a társulat titkos szavazása alapján a Vígszínházban vasárnap.

A Ruttkai Éva (1927-1986) emlékére alapított díjat minden évben születésének évfordulója alkalmából, december utolsó hetében adják át annak a művésznek, aki abban az évben a társulat szerint a legkiemelkedőbb teljesítményt nyújtotta.
A társulat az adott naptári évben bemutatott előadások alapján ítéli oda a díjat. A gyűrűt a Vígszínház bármely művésze megkaphatja, akár többször is.
Az idén Szilágyi Csenge A diktátor és a Liliom című előadásokban nyújtott alakítását ismerte el a díjjal a színház társulata.

Zoltán Áron (b) Hugó, Szilágyi Csenge (k) Julika és Waskovics Andrea (j) Marika szerepében Molnár Ferenc Liliom című színdarabjában

Zoltán Áron (b) Hugó, Szilágyi Csenge (k) Julika és Waskovics Andrea (j) Marika szerepében Molnár Ferenc Liliom című színdarabjában

Fotó: MTI/Balogh Zoltán


Szilágyi Csenge 2013-ban végzett a Színház- és Filmművészeti Egyetemen, Novák Eszter és Selmeczi György osztályában, majd a Centrál Színház tagja lett. A Vígszínház társulatához 2015-ben szerződött. 2016-ban Junior Prima Díjjal tüntették ki, 2017-ben pedig elnyerte a Varsányi Irén-emlékgyűrűt.

A Ruttkai Éva-emlékgyűrűt Gábor Júlia 1986-ban alapította édesanyja, a Vígszínház vezető művésze emlékére. A Kossuth-díjas, kétszeres Jászai Mari-díjas, érdemes és kiváló művész aláírásával díszített emlékgyűrűvel elsőként Tordy Gézát jutalmazta a társulat 1987-ben.
A kitüntetettek között van Eszenyi Enikő, Darvas Iván, Pap Vera, Gálffi László, Kaszás Attila, Lukács Sándor, Tábori Nóra, Jánoskúti Márta, Kútvölgyi Erzsébet, Igó Éva, Börcsök Enikő, Alföldi Róbert, Hajdu István, Csőre Gábor, Harkányi Endre, Rajhona Ádám, Danis Lídia, Epres Attila, Reviczky Gábor, Hegyi Barbara, Venczel Vera, Bata Éva, Fesztbaum Béla, Péter Kata és Wunderlich József, tavaly pedig ifj. Vidnyánszky Attila vehette át az elismerést.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.