rés a présen

„Színházat a térképre”

  • rés a présen
  • Artner Sisso
  • 2025. szeptember 10.

Színház

Mezei Kinga színész, rendező, a Zentai Magyar Kamaraszínház művészeti vezetője

rés a présen: Felsorolni is sok a színházi munkáidat. Melyik közeg hatott rád a legerősebben?

Mezei Kinga: Az első és így a legmeghatározóbb csapat az életemben az egyetemi évek alatt az Újvidéki Színházban formálódott, tagjai nagyrészt az osztálytársaim voltak: Balázs Áron, Nagypál Gábor, Szorcsik Kriszta, Puskás Zoltán, valamit dramaturgként Gyarmati Kata. Néhányukkal már amatőr korunkban is együtt dolgoztunk. Ez a csapat volt akkoriban az alap alkotói bázis, akikkel fél szavakból megértettük egymást. A későbbiekben sok remek csapattal találkoztam munkáim során, szinte mindenhonnan „hazahoztam” a lelkemben olyan embereket, akikkel a mai napig tartjuk a kapcsolatot, és kölcsönös tisztelet, szeretet lett a közös munka gyümölcse. Az életem most a Zentai Magyar Kamaraszínház fiatal, energikus, kicsiny, de erős társulatáról szól.

rap: Hogyan találtad meg a saját, verseket alapul vevő rendezői stílusodat?

MK: Számos alkalommal vittem színre konkrét darabot, de valóban nem ez a kutatásom alapja. Sosem voltam a szöveges színház híve, ettől függetlenül tisztelem a szöveget, mely hosszas dramaturgiai munkával bekerül egy előadásba. Leginkább az adott költő, író világából próbálok kiindulni. A mai napig az a színház hoz lázba, amelyben a művészetek szintézise valósulhat meg. A műhelymunkában, a kutatásban, a jól választott munkatársakban, a színészek alkotótársként való kezelésében, a szabad alkotás lehetőségének megteremtésében hiszek.

rap: Visszatértél a szülővárosodba, hogy a zentai színház művészeti vezetője legyél. Milyen feladat ez neked?

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.