Amit csak én adhatok…

  • 2022. december 23.

Támogatott tartalom

Moldván Ákos több mint 10 éve foglalkozik marketingkommunikációval, melynek nagy részét telekommunikációs nagyvállalatoknál töltötte brand- és médiaterületen. Számos sikeres ATL-kampány, kommunikációs megoldás, márkabevezetés és kreatív díj van mögötte (Effie, Arany Penge, Hipnózis). Jelenleg a Vodafone lakossági kommunikációs területét vezeti. Az üzleti eredmények és az ügyfélélmény mellett nagyon fontos a számára, hogy csapatával olyan kampányokat készítsen, amelyeknek pozitív hatása lehet a társadalomra is. Erről kérdeztük.

Melyik volt a legsikeresebb kampányod a Vodafone-nál?

A tavalyi „Törjük meg a csendet!” kampány, Imre bácsival a főszerepben. Magyarországon több mint egymillió ember él egyedül, magányosan, akik számára a karácsony az év egyik legszomorúbb estéje. A Vodafone célként azt tűzte ki, hogy tegyünk együtt azért, hogy karácsonykor és azt követően se legyen senki magányos. Ezzel a kampánnyal Arany Penge díjat és két arany Effie-t is nyertünk. Utóbbi olyan elismerés, ami nemcsak a kreatív ötletet és kivitelezést értékeli, hanem hatékonysági mutatótat, üzleti eredményeket is figyelembe vesz.

Miért kezdtetek el társadalmi problémákról szóló üzeneteket gyártani?

Igyekszünk minden nagyobb kampányunk mellé valamilyen fontos társadalmi jelenségre reagáló, kultúraformáló üzenetet is megfogalmazni. Hiszek abban, hogy egy nagyvállalatnak van ebben felelőssége, és az emberek el is várják, hogy valóban fontos ügyekben, társadalmi problémákban kiálljunk, és megfogalmazzuk a véleményünket. De ami ennél is fontosabb, tettekkel is bizonyítsuk, hogy valóban elkötelezettek vagyunk a téma iránt.

Az említett tavaly karácsonyi kampány része volt a reklámfilmeken kívül az is, hogy valóban tettünk azért, hogy senki ne legyen magányos. A Máltai Szeretetszolgálattal együttműködve rászoruló, magányos időseknek adományoztunk okos eszközöket, mobilinternetet, és a munkatársaimmal személyesen mentünk el oktatni őket, hogy bármikor kapcsolódhassanak szeretteikkel, ismerőseikkel.

Azt nem gondolom, hogy a digitális kapcsolódás bármikor kiválthatja a személyes találkozásokat, de tökéletes alternatíva, ha valami miatt nincs lehetőség élőben kapcsolódni.

Igyekszünk mindig olyan társadalmi jelenségeket találni a kommunikációnkhoz, amelyek megoldásában a hálózatnak és a digitális eszközöknek releváns szerepe van. Idén ősszel mutattuk be legújabb digitális fejlesztésünket is, mellyel a színházakban a színdarabok valós időben kerülnek feliratozásra a hallássérült nézők számára.

Milyen kampányotok van idén karácsonyra?

Idén a cél egyértelműen az volt, hogy egyfajta szemléletváltást hozzunk a karácsonyi ajándékozás világába. A Vodafone ONE bevezető kampány arra hívja fel a figyelmet, hogy a karácsonyi vásárlási lázban ne az ajándékok száma, értéke, azok halmozása vezessen minket, hiszen egy ajándék is elég, ha abban benne van minden törődésünk.

Ilyen az új termékünk is, melyben egy csomagban adunk mi is mindent, amit adhatunk. Egybecsomagoltuk otthoni és mobil szolgáltatásainkat, kedvezményekkel és elsőbbségi kiszolgálással.

Az idei reklámfilmünk egy kisfiúról szól, akit egyedül nevel az édesanyja. A fiú látja, hogy az anyukája erején felül készülődik a karácsonyra, és úgy dönt, hogy meglepi őt valamivel. Elszalad a városba kedvenc, alvós plüssállatkájával, egy piros lajhárral, hogy vásároljon valamit, de közben jön az isteni szikra, hogy mi is lehetne a tökéletes ajándék neki. A történet vége meglepetés. Meg lehet nézni a Vodafone YouTube-csatornáján.

Miért pont lajhár?

Olyan állatot akartunk, ami különleges és emlékezetes a néző számára is. Maciból már annyi van. Egy magyar családi kézműves vállalkozásnál találtuk meg ezt a cuki lajhárt, és ők készítették el nekünk pirosban, hogy még egyedibb legyen, és a márkához is passzoljon.

A mostani kampányhoz milyen plusz jár a cégtől? Ismét van együttműködés valamilyen szervezettel?

Idén is a Magyar Máltai Szeretetszolgálattal fogtunk össze, azokra a gyerekekre is gondolunk, akiknek sajnos egy ajándék sem jutna karácsonykor. Együttműködésünkben mi, a Vodafone munkatársai ajándékokat juttatunk el gyermekotthonokba az ország számos pontján, és erre buzdítjuk az embereket is. Minden csomagba kerül a fent említett piros plüsslajhárból is, hogy a leendő tulajdonosának biztosan csodaszép karácsonya legyen!

És megszólal a régi Piramis-sláger is…

Igen, a karácsonyi reklámfilm történetét az elmúlt évtizedek talán legszebb karácsonyi dala kelti életre. A Piramis Ajándék című szerzeményét, azt hiszem, mindannyian ismerjük, szövegét azonnal dúdolni kezdjük, ha Révész Sándor egyedi hangján felcsendül. Kétféle hangszerelésben készült el az újra felénekelt dal, az egyiket Menyhárt János, a Piramis egykori zenésze szerezte, a másikat Molnár Bencze dzsesszzenész, így van gitáros és zongorás verziónk is. Mindkét zenét annyira szerettük, hogy kétféle film fut emiatt a tv-csatornákon is.

Te hogyan ajándékozol a szeretteidnek? Mivel lehet manapság egyedivé tenni egy ajándékot?

Mindig átgondolom, hogy mi jut eszembe először arról az emberről, akinek adom, és mi az a plusz, amit az ajándék mellé kísérőként „csak én adhatok”. Szeretek kreatív dolgokat kitalálni, fontos, hogy legyen benne valami egyedi. Legutóbb például vettem egy kütyüt, amire régóta vágyott egy barátom. Készítettem az eredeti használati utasítással kinézetre teljesen megegyező használati utasítást, de átírtam benne a szövegeket olyanra, ami a kettőnk közös emlékeit idézi fel.

(X)

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.

Őrült rendszer, de van benne pénz

  • Szekeres István

Amikor a tavalyi párizsi olimpián a tekvandós Márton Viviana megszerezte a hatodik – igaz, spanyol import – aranyérmünket, Orbán Viktor (noha eredetileg nyolcat várt) SMS-t küldött Schmidt Ádám sportállamtitkárnak: „Maradhat.” A kincstári humor mögül is elővillant a tény, hogy a sportélet is a miniszterelnök kezében van.