Amit csak én adhatok…

  • 2022. december 23.

Támogatott tartalom

Moldván Ákos több mint 10 éve foglalkozik marketingkommunikációval, melynek nagy részét telekommunikációs nagyvállalatoknál töltötte brand- és médiaterületen. Számos sikeres ATL-kampány, kommunikációs megoldás, márkabevezetés és kreatív díj van mögötte (Effie, Arany Penge, Hipnózis). Jelenleg a Vodafone lakossági kommunikációs területét vezeti. Az üzleti eredmények és az ügyfélélmény mellett nagyon fontos a számára, hogy csapatával olyan kampányokat készítsen, amelyeknek pozitív hatása lehet a társadalomra is. Erről kérdeztük.

Melyik volt a legsikeresebb kampányod a Vodafone-nál?

A tavalyi „Törjük meg a csendet!” kampány, Imre bácsival a főszerepben. Magyarországon több mint egymillió ember él egyedül, magányosan, akik számára a karácsony az év egyik legszomorúbb estéje. A Vodafone célként azt tűzte ki, hogy tegyünk együtt azért, hogy karácsonykor és azt követően se legyen senki magányos. Ezzel a kampánnyal Arany Penge díjat és két arany Effie-t is nyertünk. Utóbbi olyan elismerés, ami nemcsak a kreatív ötletet és kivitelezést értékeli, hanem hatékonysági mutatótat, üzleti eredményeket is figyelembe vesz.

Miért kezdtetek el társadalmi problémákról szóló üzeneteket gyártani?

Igyekszünk minden nagyobb kampányunk mellé valamilyen fontos társadalmi jelenségre reagáló, kultúraformáló üzenetet is megfogalmazni. Hiszek abban, hogy egy nagyvállalatnak van ebben felelőssége, és az emberek el is várják, hogy valóban fontos ügyekben, társadalmi problémákban kiálljunk, és megfogalmazzuk a véleményünket. De ami ennél is fontosabb, tettekkel is bizonyítsuk, hogy valóban elkötelezettek vagyunk a téma iránt.

Az említett tavaly karácsonyi kampány része volt a reklámfilmeken kívül az is, hogy valóban tettünk azért, hogy senki ne legyen magányos. A Máltai Szeretetszolgálattal együttműködve rászoruló, magányos időseknek adományoztunk okos eszközöket, mobilinternetet, és a munkatársaimmal személyesen mentünk el oktatni őket, hogy bármikor kapcsolódhassanak szeretteikkel, ismerőseikkel.

Azt nem gondolom, hogy a digitális kapcsolódás bármikor kiválthatja a személyes találkozásokat, de tökéletes alternatíva, ha valami miatt nincs lehetőség élőben kapcsolódni.

Igyekszünk mindig olyan társadalmi jelenségeket találni a kommunikációnkhoz, amelyek megoldásában a hálózatnak és a digitális eszközöknek releváns szerepe van. Idén ősszel mutattuk be legújabb digitális fejlesztésünket is, mellyel a színházakban a színdarabok valós időben kerülnek feliratozásra a hallássérült nézők számára.

Milyen kampányotok van idén karácsonyra?

Idén a cél egyértelműen az volt, hogy egyfajta szemléletváltást hozzunk a karácsonyi ajándékozás világába. A Vodafone ONE bevezető kampány arra hívja fel a figyelmet, hogy a karácsonyi vásárlási lázban ne az ajándékok száma, értéke, azok halmozása vezessen minket, hiszen egy ajándék is elég, ha abban benne van minden törődésünk.

Ilyen az új termékünk is, melyben egy csomagban adunk mi is mindent, amit adhatunk. Egybecsomagoltuk otthoni és mobil szolgáltatásainkat, kedvezményekkel és elsőbbségi kiszolgálással.

Az idei reklámfilmünk egy kisfiúról szól, akit egyedül nevel az édesanyja. A fiú látja, hogy az anyukája erején felül készülődik a karácsonyra, és úgy dönt, hogy meglepi őt valamivel. Elszalad a városba kedvenc, alvós plüssállatkájával, egy piros lajhárral, hogy vásároljon valamit, de közben jön az isteni szikra, hogy mi is lehetne a tökéletes ajándék neki. A történet vége meglepetés. Meg lehet nézni a Vodafone YouTube-csatornáján.

Miért pont lajhár?

Olyan állatot akartunk, ami különleges és emlékezetes a néző számára is. Maciból már annyi van. Egy magyar családi kézműves vállalkozásnál találtuk meg ezt a cuki lajhárt, és ők készítették el nekünk pirosban, hogy még egyedibb legyen, és a márkához is passzoljon.

A mostani kampányhoz milyen plusz jár a cégtől? Ismét van együttműködés valamilyen szervezettel?

Idén is a Magyar Máltai Szeretetszolgálattal fogtunk össze, azokra a gyerekekre is gondolunk, akiknek sajnos egy ajándék sem jutna karácsonykor. Együttműködésünkben mi, a Vodafone munkatársai ajándékokat juttatunk el gyermekotthonokba az ország számos pontján, és erre buzdítjuk az embereket is. Minden csomagba kerül a fent említett piros plüsslajhárból is, hogy a leendő tulajdonosának biztosan csodaszép karácsonya legyen!

És megszólal a régi Piramis-sláger is…

Igen, a karácsonyi reklámfilm történetét az elmúlt évtizedek talán legszebb karácsonyi dala kelti életre. A Piramis Ajándék című szerzeményét, azt hiszem, mindannyian ismerjük, szövegét azonnal dúdolni kezdjük, ha Révész Sándor egyedi hangján felcsendül. Kétféle hangszerelésben készült el az újra felénekelt dal, az egyiket Menyhárt János, a Piramis egykori zenésze szerezte, a másikat Molnár Bencze dzsesszzenész, így van gitáros és zongorás verziónk is. Mindkét zenét annyira szerettük, hogy kétféle film fut emiatt a tv-csatornákon is.

Te hogyan ajándékozol a szeretteidnek? Mivel lehet manapság egyedivé tenni egy ajándékot?

Mindig átgondolom, hogy mi jut eszembe először arról az emberről, akinek adom, és mi az a plusz, amit az ajándék mellé kísérőként „csak én adhatok”. Szeretek kreatív dolgokat kitalálni, fontos, hogy legyen benne valami egyedi. Legutóbb például vettem egy kütyüt, amire régóta vágyott egy barátom. Készítettem az eredeti használati utasítással kinézetre teljesen megegyező használati utasítást, de átírtam benne a szövegeket olyanra, ami a kettőnk közös emlékeit idézi fel.

(X)

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.