Amit csak én adhatok…

  • 2022. december 23.

Támogatott tartalom

Moldván Ákos több mint 10 éve foglalkozik marketingkommunikációval, melynek nagy részét telekommunikációs nagyvállalatoknál töltötte brand- és médiaterületen. Számos sikeres ATL-kampány, kommunikációs megoldás, márkabevezetés és kreatív díj van mögötte (Effie, Arany Penge, Hipnózis). Jelenleg a Vodafone lakossági kommunikációs területét vezeti. Az üzleti eredmények és az ügyfélélmény mellett nagyon fontos a számára, hogy csapatával olyan kampányokat készítsen, amelyeknek pozitív hatása lehet a társadalomra is. Erről kérdeztük.

Melyik volt a legsikeresebb kampányod a Vodafone-nál?

A tavalyi „Törjük meg a csendet!” kampány, Imre bácsival a főszerepben. Magyarországon több mint egymillió ember él egyedül, magányosan, akik számára a karácsony az év egyik legszomorúbb estéje. A Vodafone célként azt tűzte ki, hogy tegyünk együtt azért, hogy karácsonykor és azt követően se legyen senki magányos. Ezzel a kampánnyal Arany Penge díjat és két arany Effie-t is nyertünk. Utóbbi olyan elismerés, ami nemcsak a kreatív ötletet és kivitelezést értékeli, hanem hatékonysági mutatótat, üzleti eredményeket is figyelembe vesz.

Miért kezdtetek el társadalmi problémákról szóló üzeneteket gyártani?

Igyekszünk minden nagyobb kampányunk mellé valamilyen fontos társadalmi jelenségre reagáló, kultúraformáló üzenetet is megfogalmazni. Hiszek abban, hogy egy nagyvállalatnak van ebben felelőssége, és az emberek el is várják, hogy valóban fontos ügyekben, társadalmi problémákban kiálljunk, és megfogalmazzuk a véleményünket. De ami ennél is fontosabb, tettekkel is bizonyítsuk, hogy valóban elkötelezettek vagyunk a téma iránt.

Az említett tavaly karácsonyi kampány része volt a reklámfilmeken kívül az is, hogy valóban tettünk azért, hogy senki ne legyen magányos. A Máltai Szeretetszolgálattal együttműködve rászoruló, magányos időseknek adományoztunk okos eszközöket, mobilinternetet, és a munkatársaimmal személyesen mentünk el oktatni őket, hogy bármikor kapcsolódhassanak szeretteikkel, ismerőseikkel.

Azt nem gondolom, hogy a digitális kapcsolódás bármikor kiválthatja a személyes találkozásokat, de tökéletes alternatíva, ha valami miatt nincs lehetőség élőben kapcsolódni.

Igyekszünk mindig olyan társadalmi jelenségeket találni a kommunikációnkhoz, amelyek megoldásában a hálózatnak és a digitális eszközöknek releváns szerepe van. Idén ősszel mutattuk be legújabb digitális fejlesztésünket is, mellyel a színházakban a színdarabok valós időben kerülnek feliratozásra a hallássérült nézők számára.

Milyen kampányotok van idén karácsonyra?

Idén a cél egyértelműen az volt, hogy egyfajta szemléletváltást hozzunk a karácsonyi ajándékozás világába. A Vodafone ONE bevezető kampány arra hívja fel a figyelmet, hogy a karácsonyi vásárlási lázban ne az ajándékok száma, értéke, azok halmozása vezessen minket, hiszen egy ajándék is elég, ha abban benne van minden törődésünk.

Ilyen az új termékünk is, melyben egy csomagban adunk mi is mindent, amit adhatunk. Egybecsomagoltuk otthoni és mobil szolgáltatásainkat, kedvezményekkel és elsőbbségi kiszolgálással.

Az idei reklámfilmünk egy kisfiúról szól, akit egyedül nevel az édesanyja. A fiú látja, hogy az anyukája erején felül készülődik a karácsonyra, és úgy dönt, hogy meglepi őt valamivel. Elszalad a városba kedvenc, alvós plüssállatkájával, egy piros lajhárral, hogy vásároljon valamit, de közben jön az isteni szikra, hogy mi is lehetne a tökéletes ajándék neki. A történet vége meglepetés. Meg lehet nézni a Vodafone YouTube-csatornáján.

Miért pont lajhár?

Olyan állatot akartunk, ami különleges és emlékezetes a néző számára is. Maciból már annyi van. Egy magyar családi kézműves vállalkozásnál találtuk meg ezt a cuki lajhárt, és ők készítették el nekünk pirosban, hogy még egyedibb legyen, és a márkához is passzoljon.

A mostani kampányhoz milyen plusz jár a cégtől? Ismét van együttműködés valamilyen szervezettel?

Idén is a Magyar Máltai Szeretetszolgálattal fogtunk össze, azokra a gyerekekre is gondolunk, akiknek sajnos egy ajándék sem jutna karácsonykor. Együttműködésünkben mi, a Vodafone munkatársai ajándékokat juttatunk el gyermekotthonokba az ország számos pontján, és erre buzdítjuk az embereket is. Minden csomagba kerül a fent említett piros plüsslajhárból is, hogy a leendő tulajdonosának biztosan csodaszép karácsonya legyen!

És megszólal a régi Piramis-sláger is…

Igen, a karácsonyi reklámfilm történetét az elmúlt évtizedek talán legszebb karácsonyi dala kelti életre. A Piramis Ajándék című szerzeményét, azt hiszem, mindannyian ismerjük, szövegét azonnal dúdolni kezdjük, ha Révész Sándor egyedi hangján felcsendül. Kétféle hangszerelésben készült el az újra felénekelt dal, az egyiket Menyhárt János, a Piramis egykori zenésze szerezte, a másikat Molnár Bencze dzsesszzenész, így van gitáros és zongorás verziónk is. Mindkét zenét annyira szerettük, hogy kétféle film fut emiatt a tv-csatornákon is.

Te hogyan ajándékozol a szeretteidnek? Mivel lehet manapság egyedivé tenni egy ajándékot?

Mindig átgondolom, hogy mi jut eszembe először arról az emberről, akinek adom, és mi az a plusz, amit az ajándék mellé kísérőként „csak én adhatok”. Szeretek kreatív dolgokat kitalálni, fontos, hogy legyen benne valami egyedi. Legutóbb például vettem egy kütyüt, amire régóta vágyott egy barátom. Készítettem az eredeti használati utasítással kinézetre teljesen megegyező használati utasítást, de átírtam benne a szövegeket olyanra, ami a kettőnk közös emlékeit idézi fel.

(X)

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Vörösben

Bohumil Hrabal novelláit Balassa Eszter, a társulattal sokat dolgozó dramaturg az Európa Kiadónál nemrégiben újra megjelent Véres történetek és legendák című gyűjteményes kötet alapján dolgozta át. Vörös a zokni, a nyakkendő, de még a hajszalag is – véres drámára jöttünk –, mégsem sorolható a horror műfajába Soós Attila rendezése. Fekete humorban gazdag sztorik elevenednek meg, groteszk stílusban feltárva a kisemberek mindennapos küzdelmeit.

Magánügyek, közügyek

A félhomályos színpadon egy női alak ül az íróasztalnál, mögötte vörös fényben füst gomolyog. Létezik egy színházi mondás: ahol egy előadásban füstgép vagy stroboszkóp jelenik meg, ott véget ér a minőség. Ám ez az előadás egy holokauszthoz kapcsolódó történetet mond el, a felszálló füstnek így óhatatlanul pluszjelentése is van. Teátrálisnak teátrális, végül is színházban vagyunk.

Szintén zenész

  • - turcsányi -

Nyilván nincs új a nap alatt, mindenesetre a síkhülye gyerekrabló történetét láttuk már kétszer, s éppenséggel olvashattuk is volna, ha Evan Hunter (a számos álnéven alkotó Salvatore Albert Lombinót Ed McBainként ismerjük jobban) 1959-ben publikált regénye megjelenik magyarul, de nem jelent meg, noha a szerző távolról sem alulreprezentált alakja a magyar könyvkiadásnak, beleértve a komcsit is).

Patchwork művészportrékból

A Fuga leghátsó, ámde igen nagy méretű termében látható a művész 2012 óta futó sorozatának (Ember Embernek Embere) majdnem teljes összegzése. A magángyűjtőktől is visszakölcsönzött alkotásokkal együtt a kiállításon 34 mű szerepel – sajátos, „bogis” művészportrék a nemzetközi művészszcéna volt és jelenlegi nagyjairól. S bár G. Horváth mindenekelőtt festő, a művészi Pantheonjában szerepet kapnak szobrászok, fotósok, konceptuális alkotók és performerek is.

Delejező monstrum

Egy magyar regény, amelyben alig van valami magyar. Bartók Imre legújabb – nem is könnyű összeszámolni, hányadik – könyvének főszereplője a harmincas évei elején járó francia Damien Lazard, aki két év alatt szinte a semmiből robban be a nemzetközi profi sakkvilág szűk elitjébe, üstökösszerű felemelkedése már a világbajnok kihívóját sejteti.

Hatvanpuszta két hintája

Hatvanpuszta két hintáját nem Hatvanpusztán, hanem Budajenőn lengeti a szél egy takaros portán, vagyis egy takaros porta előtt, ez még nem eldöntött száz százalékig.

Két akol

Magyar Péter azt mondta a 444 élő műsorában, hogy egy válságban lévő országban a választási törvény módosítása nem fér bele az 50 legfontosabb kérdésbe. Amennyiben jövőre ők győznek, az éppen annak a bizonyítéka lesz, hogy még ebben az egyfordulós rendszerben, ilyen „gusztustalan állami propaganda” mellett is lehetséges felülmúlni az uralkodó pártot.

„Saját félelmeink rossz utakra visznek”

Kevés helye van kritikának Izraellel szemben a zsidó közösségben. De vajon mi történik a porba rombolt Gázában, és miben különbözik az arab kultúra az európaitól? A Hunyadi téri Ábrahám sátra zsinagóga vezetője egyenesen beszél ezekről a kérdésekről.

Szenes Zoltán volt vezérkari főnök: A NATO-nak át kell vennie a drónvédelemmel kapcsolatos ukrán tapasztalatokat

A NATO alapvetően jól reagált az orosz csali drónok lengyelországi berepülésére, de az eset rávilágít arra, hogy a szövetség még nem készült fel a dróntámadásokra. A NATO-t politikai széttagoltsága is hátrányba hozza az orosz hibrid hadviselés elleni védekezésben – erről is beszélt nekünk a védelmi szövetség déli parancsnokság volt logisztikai főnöke.

„Előbb lövetem le magam, mint hogy letérdeljek”

Az elmúlt fél évben háromszor is országos hír lett Szolnok ellenzéki – MSZP-s – polgármesterének fellépéséből, egy tömegverekedés után például Pintér Sándor belügyminisztertől kért rendőröket a közbiztonság javításáért. Fideszes elődje örökségéről, Szolnok helyzetéről és a nagypolitikáról kérdeztük a 43 éves városvezetőt.