Sok év után újból együtt dolgozott a két színészlegenda, Bodrogi Gyula és Szilágyi Tibor. A Vodafone reklámfilmjében ugyan rivalizáló játékboltosokat alakítanak, a valóságban már 60 éve töretlen a barátságuk. A filmben az egymással versengő karakterek egy karácsonyi jó cselekedet miatt ássák el a csatabárdot és mutatják meg a nézőknek, hogy már egy telefonhívás is hatalmas változást eredményezhet kapcsolatainkban. A film leirata elsőre megtetszett mindkét színésznek, így boldogan vállalták a felkérést.
A társadalmi felelősségvállalás nem idegen a Vodafone reklámjaiban, sokadik éve képzik szerves részét a karácsonyi kampányoknak olyan problémák kiemelése, amik a társadalom meghatározó részét érintik.
Két évvel ezelőtt a magányosságra, annak feloldására hívták fel a figyelmet Imre bácsi történetén keresztül, míg a tavalyi évben a túlfogyasztás helyett az egymásra való odafigyelést tették a kampány központi üzenetévé.
Idén szintén egy olyan társadalmi szintű probléma áll a kampány üzenetének középpontjában, amely az egyén hétköznapi szintjén is megjelenik. Az ellentétek bárhol megjelenhetnek, egy rokonnal, egy baráttal, de még akár a szomszéddal is. Sokszor pedig egy jelentéktelen konfliktus miatt nem beszélnek évek óta egymással a felek, pedig biztosan mindketten érzik, hogy sokkal jobb lenne újra felmelegíteni a kapcsolatot és félretenni a sérelmeket.
„Azt gondoljuk, hogy filmjeink és a kommunikáció összes elemének tonalitása méltó folytatása annak a kommunikációs platformnak, amelyet néhány évvel ezelőtt elindítottunk, és annyi pozitív visszajelzést kapott” – utalt vissza a korábbi „Imre bácsi” és az „Egy ajándék is elég” karácsonyi kampányokra Moldván Ákos.
„Mindig igyekszünk egy társadalmi problémát, feszültséget a felszínre hozni. Nagyvállalatként felelősséget érzünk aziránt, hogy hangot adjunk az emberek mindennapjait érintő egyéni, közösségi vagy társadalmi szinten jelen lévő problémáknak, és a saját eszközeinkkel tenni is tudjunk a változásért. Úgy véljük, hogy az üzleti célok mellett megfér, sőt nagyvállalatként fontos beszélnünk ezekről a témákról, de ami még fontosabb, hogy valódi tettekkel példát is mutassunk mindenki számára.”
Idén karácsonykor a tv-képernyőn túl az utcákon is, sőt, még ebben a lapszámban is a párbeszédre, a régi ellentétek feloldására buzdít a Vodafone. Sokfelé találkozhatunk idézeteket bemutató hirdetésekkel, melyek egytől egyig a kampány alkotóinak személyes üzenetei egy régi barát vagy ismerős számára, akiket ők maguk is felkeresnek majd.
Emellett az online térben adják át a social media csatornáik meghatározó hangját ennek az üzenetnek a továbbítására.
A bűbájos végeredményhez azonban rögös út vezetett, a cég már a júliusi kánikulában is azon dolgozott, hogy az eddigi legemlékezetesebb karácsonyi kampányukat alkothassák meg.
„A munka már nyáron elkezdődik, sajátosan vicces dolog egy napsütötte irodában, rövidnadrágban a karácsonyra hangolódni” – folytatta a beszélgetést Moldván Ákos. „Szerencsénk van, hogy egy szakmailag ennyire kiemelkedő csapattal tudunk évről évre dolgozni, innen is szeretném megköszönni a munkát a kreatív-, illetve médiaügynökségi csapatoknak, a produkciós háznak, a rendezőnknek és természetesen a két színészóriásnak, hogy ilyen emlékezetes karácsonyi kampányt tudtunk letenni az asztalra idén.”