Egy hívás a legnagyobb ellentéteket is feloldhatja

  • Fizetett tartalom
  • 2024. január 2.

Támogatott tartalom

Két Kossuth- és Jászai Mari-díjas színművész, Bodrogi Gyula és Szilágyi Tibor főszereplésével debütált a Vodafone karácsonyi reklámfilmje, ami az ellentétek áthidalhatóságára és az összefogás fontosságára hívja fel a figyelmet. A színészóriások által megformált karakterek egy karácsonyi jó cselekedet miatt ragadnak telefont és oldják fel az évek óta tartó rivalizálást kettőjük között egy nemes ügy érdekében. A kampány üzenetéről és a megvalósításról beszélgettünk Moldván Ákossal, a Vodafone lakossági kommunikációs vezetőjével. 

Sok év után újból együtt dolgozott a két színészlegenda, Bodrogi Gyula és Szilágyi Tibor. A Vodafone reklámfilmjében ugyan rivalizáló játékboltosokat alakítanak, a valóságban már 60 éve töretlen a barátságuk. A filmben az egymással versengő karakterek egy karácsonyi jó cselekedet miatt ássák el a csatabárdot és mutatják meg a nézőknek, hogy már egy telefonhívás is hatalmas változást eredményezhet kapcsolatainkban. A film leirata elsőre megtetszett mindkét színésznek, így boldogan vállalták a felkérést.

A társadalmi felelősségvállalás nem idegen a Vodafone reklámjaiban, sokadik éve képzik szerves részét a karácsonyi kampányoknak olyan problémák kiemelése, amik a társadalom meghatározó részét érintik.

Két évvel ezelőtt a magányosságra, annak feloldására hívták fel a figyelmet Imre bácsi történetén keresztül, míg a tavalyi évben a túlfogyasztás helyett az egymásra való odafigyelést tették a kampány központi üzenetévé. 

Idén szintén egy olyan társadalmi szintű probléma áll a kampány üzenetének középpontjában, amely az egyén hétköznapi szintjén is megjelenik. Az ellentétek bárhol megjelenhetnek, egy rokonnal, egy baráttal, de még akár a szomszéddal is. Sokszor pedig egy jelentéktelen konfliktus miatt nem beszélnek évek óta egymással a felek, pedig biztosan mindketten érzik, hogy sokkal jobb lenne újra felmelegíteni a kapcsolatot és félretenni a sérelmeket.

 
 
Szilágyi Tibor, Moldván Ákos és Bodrogi Gyula a forgatáson
 

„Azt gondoljuk, hogy filmjeink és a kommunikáció összes elemének tonalitása méltó folytatása annak a kommunikációs platformnak, amelyet néhány évvel ezelőtt elindítottunk, és annyi pozitív visszajelzést kapott” – utalt vissza a korábbi „Imre bácsi” és az „Egy ajándék is elég” karácsonyi kampányokra Moldván Ákos. 

„Mindig igyekszünk egy társadalmi problémát, feszültséget a felszínre hozni. Nagyvállalatként felelősséget érzünk aziránt, hogy hangot adjunk az emberek mindennapjait érintő egyéni, közösségi vagy társadalmi szinten jelen lévő problémáknak, és a saját eszközeinkkel tenni is tudjunk a változásért. Úgy véljük, hogy az üzleti célok mellett megfér, sőt nagyvállalatként fontos beszélnünk ezekről a témákról, de ami még fontosabb, hogy valódi tettekkel példát is mutassunk mindenki számára.”

Idén karácsonykor a tv-képernyőn túl az utcákon is, sőt, még ebben a lapszámban is a párbeszédre, a régi ellentétek feloldására buzdít a Vodafone. Sokfelé találkozhatunk idézeteket bemutató hirdetésekkel, melyek egytől egyig a kampány alkotóinak személyes üzenetei egy régi barát vagy ismerős számára, akiket ők maguk is felkeresnek majd.

Emellett az online térben adják át a social media csatornáik meghatározó hangját ennek az üzenetnek a továbbítására.

A bűbájos végeredményhez azonban rögös út vezetett, a cég már a júliusi kánikulában is azon dolgozott, hogy az eddigi legemlékezetesebb karácsonyi kampányukat alkothassák meg.

„A munka már nyáron elkezdődik, sajátosan vicces dolog egy napsütötte irodában, rövidnadrágban a karácsonyra hangolódni” – folytatta a beszélgetést Moldván Ákos. „Szerencsénk van, hogy egy szakmailag ennyire kiemelkedő csapattal tudunk évről évre dolgozni, innen is szeretném megköszönni a munkát a kreatív-, illetve médiaügynökségi csapatoknak, a produkciós háznak, a rendezőnknek és természetesen a két színészóriásnak, hogy ilyen emlékezetes karácsonyi kampányt tudtunk letenni az asztalra idén.”

VF_Logo_CMYK_RED

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.

Őrült rendszer, de van benne pénz

  • Szekeres István

Amikor a tavalyi párizsi olimpián a tekvandós Márton Viviana megszerezte a hatodik – igaz, spanyol import – aranyérmünket, Orbán Viktor (noha eredetileg nyolcat várt) SMS-t küldött Schmidt Ádám sportállamtitkárnak: „Maradhat.” A kincstári humor mögül is elővillant a tény, hogy a sportélet is a miniszterelnök kezében van.