Hogyan maradhat egy vállalkozás az online térben is hiteles?

  • Fizetett tartalom
  • 2023. november 2.

Támogatott tartalom

Egy új ügyfél megszerzése öt-hatszor többe kerül, mint egy régi megtartása. Ám a lojális, visszatérő vevőkör megteremtése nem csak ezért kulcsfontosságú. A hűséges vevők ugyanis idővel egyre többet költenek, és emellett az adott márkát szívesen ajánlják családtagjaiknak, ismerőseiknek is. Hogyan érhető el, hogy a vevők megbízható vállalkozásként tekintsenek a cégre? Mitől lesz egy brand, illetve a weboldala hiteles az online világban? Hasznos tanácsok cikkünkben!

A hitelesség fontossága

A jelenlegi gazdasági helyzetben a vevő számára nem csupán az ár fontos, hanem az is, hogy olyan cégtől vásároljon, amelyben megbízik. Ez az áru minőségét, a megfelelő információk elérését éppúgy magában foglalja, mint a gördülékeny visszárukezelést, vagy éppen a gyors ügyfélszolgálatot. Ha a vállalat hiteles képet tud kialakítani magáról, akkor egy komoly lépést tett a sikerhez vezető úton. 

Egy üzlet esetében az áru minősége “tapintható”, mint ahogy a kiszolgálás színvonala, a bolt belseje is sok mindent elárul a cégről. Egy online értékesítési platform esetében kicsit más helyzet. A termék nem vehető kézbe, így azon információk birtokában kell a vevőnek döntenie a vásárlásról, amit az adott vállalkozás weboldalán lát, illetve a céggel kapcsolatos vevői véleményekből, esetleg social kommentekből szűr le. 

Hitelesség az online térben

Egy jól felépített, információkban gazdag weboldal sokat dob egy ismeretlen márka hitelességén is. Lássuk, mit jelent mindez a gyakorlatban!

Stabil, esztétikus felhasználói felület

Az első benyomás meghatározó egy ismeretlen vállalkozás esetében. Az offline térben ez az üzletbe való belépést jelenti, egy webshop esetében pedig az online felületével való találkozást. 

Ha a weboldal gyorsan betöltődik, és egy olyan modern designnal rendelkező felületre érkezik a látogató, amely áttekinthető, egyszerűen navigálható, kiváló minőségű képekkel, kellő mennyiségű információval van tele, és gördülékeny a checkout folyamat, az már fél siker. Az optimális felhasználói élményt tehát nem egy vonzó árral éri el kereskedő, hanem esztétikus és ügyfélbarát felülettel. Hiszen lehet bármennyire is csábító az ár, ha a vevő nem jut el addig a pontig, hogy kifizesse a vételárat. És ha esetleg ki is fizeti, akkor egy rossz ügyfélélményt követően valószínű, hogy soha többet nem tér vissza. 

Tartalommarketing

Egy jól felépített, modern designnal rendelkező weboldal mit sem ér, ha nem érkeznek rá vevők. Hirdetésekkel ugyan lehet rá ügyfeleket terelni, ám ez nem csekély kiadással jár, amit hosszabb távon aligha engedhetnek meg maguknak a kis- és középvállalkozások. Egy reklámkampány pedig nem a megfelelő eszköz arra, hogy egy brand hitelességét egymagában felépítse. 

Egy jól átgondolt tartalommarketing stratégia ugyanakkor megfelelő eszköz ahhoz, hogy a brandet vonzóvá, hitelessé tegye, kialakítsa a lojális vevőközönséget. Bár a tartalommarketing szó hallatán virális YouTube-videókra, social posztokra gondolhatnak a legtöbben, ám ennél jóval többről van szó. A tartalommarketing nem direktben az eladásról szól, hanem értékes, releváns tartalmak létrehozásáról és tudatos terjesztéséről, például blogcikk, podcast, videó, közösségi média poszt, letölthető e-book formájában. Az egyszeri reklámmal ellentétben azt sugallja, hogy a vállalkozás törődik az ügyfeleivel, hiszen személyre szabott tartalmat nyújt át, annak függvényében, hogy éppen a vásárlás melyik szakaszában jár.

Rendszeresen megjelenő új, hasznos tartalmakkal az oldal hitelessége nem csak a felhasználók, de a keresőmotorok szemében is növelhető. A tartalommarketingnek az On-Page SEO (a weboldal tartalmának fejlesztésére koncentráló keresőoptimalizálás) éppúgy részét képezi, mint az Off-page SEO (linképítés). Érdemes tisztában lenni azzal, hogy ez nem egyik napról a másikra hoz eredményt, hanem hosszú távon, és mind a stratégia, mind a kivitelezés komoly szakértelmet igényel. 

Naprakész információk

A weboldal nem csupán arra való, hogy egy telefonszámot és email címet találjon rajta a látogató, elolvassa a cég történetét, vagy végiglapozza a termékkatalógust. Ennél jóval több tartalom szükséges ahhoz, hogy a vevő szemében hitelessé, megbízhatóvá váljon a vállalkozás.  

Egy weboldal akkor tölti be funkcióját, ha a vevő könnyen megleli az általa keresett árut, illetve azt az információt (pl. termékinformációk, szolgáltatások, árak), ami segítséget jelent számára a döntés meghozatalában. Hasznosak lehetnek számára továbbá a termékhez, illetve szolgáltatáshoz kapcsolódó videók, vevői visszajelzések. Az is erősíti a vállalat hitelességét, ha kiemelt helyen szerepel a visszáru kezelési politikája, illetve a termékre vonatkozó garancia. 

Azt talán mondani sem kell, hogy a friss és naprakész weboldal alapkövetelmény. Ha olyan információval találják szembe magukat a vevők, ami már nem aktuális - akár a termékportfólióból időközben kikerült termékről van szó, akár egy nem frissülő készletinformációról -, az könnyen bizalomvesztéshez vezethet. 

Visszajelzési, értékelési lehetőség

Az ügyféllel nem csak addig kell foglalkozni, amíg meg nem vásárolja az adott terméket. Utána is törődni kell vele. És éppen itt követik el legtöbben a hibát: kizárólag az értékesítésre koncentrálnak, az ügyfélkezelésre, az utánkövetésre nem. 

Alapvető, hogy ha egy termékkel, vagy szolgáltatással kapcsolatban kérdése merül fel a vevőnek, akkor a weboldalon található elérhetőségek egyikén (telefonszám, email cím, chat stb.) gyorsan reagáljanak a megkeresésére, és gördülékenyen megoldják a problémáját. Ha azonban a telefonokat nem veszik fel, a megkeresésekre semmilyen válasz nem érkezik, akkor egy rossz ügyfélszolgálattal rendelkező céghez a csábító ár ellenére sem tér vissza a vevő. 

Ugyancsak ilyen fontos, hogy a vállalkozás visszajelzési és értékelési lehetőséget biztosítson a vevők számára. Ha mód van az adott terméket, szolgáltatást pontozni, véleményt fűzni hozzá, akkor az érdemben javítja az odalátogató szemében a cég hitelességét. 

Egy online térben megjelenő vállalkozás számára, különösen ha most indulóról van szó, a hitelesség felépítése kulcsfontosságú a növekedés szempontjából. A vevők többsége ugyanis a megbízható cégeket részesíti előnyben a vásárlásnál. A hitelesség megszerzését a tudatos tartalommarketing éppúgy tudja segíteni, mint a felhasználóbarát felület, naprakész weboldal, ám nem árt szem előtt tartani: a bizalmat fenn is kell tartani. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.

Őrült rendszer, de van benne pénz

  • Szekeres István

Amikor a tavalyi párizsi olimpián a tekvandós Márton Viviana megszerezte a hatodik – igaz, spanyol import – aranyérmünket, Orbán Viktor (noha eredetileg nyolcat várt) SMS-t küldött Schmidt Ádám sportállamtitkárnak: „Maradhat.” A kincstári humor mögül is elővillant a tény, hogy a sportélet is a miniszterelnök kezében van.