Hogyan maradhat egy vállalkozás az online térben is hiteles?

  • Fizetett tartalom
  • 2023. november 2.

Támogatott tartalom

Egy új ügyfél megszerzése öt-hatszor többe kerül, mint egy régi megtartása. Ám a lojális, visszatérő vevőkör megteremtése nem csak ezért kulcsfontosságú. A hűséges vevők ugyanis idővel egyre többet költenek, és emellett az adott márkát szívesen ajánlják családtagjaiknak, ismerőseiknek is. Hogyan érhető el, hogy a vevők megbízható vállalkozásként tekintsenek a cégre? Mitől lesz egy brand, illetve a weboldala hiteles az online világban? Hasznos tanácsok cikkünkben!

A hitelesség fontossága

A jelenlegi gazdasági helyzetben a vevő számára nem csupán az ár fontos, hanem az is, hogy olyan cégtől vásároljon, amelyben megbízik. Ez az áru minőségét, a megfelelő információk elérését éppúgy magában foglalja, mint a gördülékeny visszárukezelést, vagy éppen a gyors ügyfélszolgálatot. Ha a vállalat hiteles képet tud kialakítani magáról, akkor egy komoly lépést tett a sikerhez vezető úton. 

Egy üzlet esetében az áru minősége “tapintható”, mint ahogy a kiszolgálás színvonala, a bolt belseje is sok mindent elárul a cégről. Egy online értékesítési platform esetében kicsit más helyzet. A termék nem vehető kézbe, így azon információk birtokában kell a vevőnek döntenie a vásárlásról, amit az adott vállalkozás weboldalán lát, illetve a céggel kapcsolatos vevői véleményekből, esetleg social kommentekből szűr le. 

Hitelesség az online térben

Egy jól felépített, információkban gazdag weboldal sokat dob egy ismeretlen márka hitelességén is. Lássuk, mit jelent mindez a gyakorlatban!

Stabil, esztétikus felhasználói felület

Az első benyomás meghatározó egy ismeretlen vállalkozás esetében. Az offline térben ez az üzletbe való belépést jelenti, egy webshop esetében pedig az online felületével való találkozást. 

Ha a weboldal gyorsan betöltődik, és egy olyan modern designnal rendelkező felületre érkezik a látogató, amely áttekinthető, egyszerűen navigálható, kiváló minőségű képekkel, kellő mennyiségű információval van tele, és gördülékeny a checkout folyamat, az már fél siker. Az optimális felhasználói élményt tehát nem egy vonzó árral éri el kereskedő, hanem esztétikus és ügyfélbarát felülettel. Hiszen lehet bármennyire is csábító az ár, ha a vevő nem jut el addig a pontig, hogy kifizesse a vételárat. És ha esetleg ki is fizeti, akkor egy rossz ügyfélélményt követően valószínű, hogy soha többet nem tér vissza. 

Tartalommarketing

Egy jól felépített, modern designnal rendelkező weboldal mit sem ér, ha nem érkeznek rá vevők. Hirdetésekkel ugyan lehet rá ügyfeleket terelni, ám ez nem csekély kiadással jár, amit hosszabb távon aligha engedhetnek meg maguknak a kis- és középvállalkozások. Egy reklámkampány pedig nem a megfelelő eszköz arra, hogy egy brand hitelességét egymagában felépítse. 

Egy jól átgondolt tartalommarketing stratégia ugyanakkor megfelelő eszköz ahhoz, hogy a brandet vonzóvá, hitelessé tegye, kialakítsa a lojális vevőközönséget. Bár a tartalommarketing szó hallatán virális YouTube-videókra, social posztokra gondolhatnak a legtöbben, ám ennél jóval többről van szó. A tartalommarketing nem direktben az eladásról szól, hanem értékes, releváns tartalmak létrehozásáról és tudatos terjesztéséről, például blogcikk, podcast, videó, közösségi média poszt, letölthető e-book formájában. Az egyszeri reklámmal ellentétben azt sugallja, hogy a vállalkozás törődik az ügyfeleivel, hiszen személyre szabott tartalmat nyújt át, annak függvényében, hogy éppen a vásárlás melyik szakaszában jár.

Rendszeresen megjelenő új, hasznos tartalmakkal az oldal hitelessége nem csak a felhasználók, de a keresőmotorok szemében is növelhető. A tartalommarketingnek az On-Page SEO (a weboldal tartalmának fejlesztésére koncentráló keresőoptimalizálás) éppúgy részét képezi, mint az Off-page SEO (linképítés). Érdemes tisztában lenni azzal, hogy ez nem egyik napról a másikra hoz eredményt, hanem hosszú távon, és mind a stratégia, mind a kivitelezés komoly szakértelmet igényel. 

Naprakész információk

A weboldal nem csupán arra való, hogy egy telefonszámot és email címet találjon rajta a látogató, elolvassa a cég történetét, vagy végiglapozza a termékkatalógust. Ennél jóval több tartalom szükséges ahhoz, hogy a vevő szemében hitelessé, megbízhatóvá váljon a vállalkozás.  

Egy weboldal akkor tölti be funkcióját, ha a vevő könnyen megleli az általa keresett árut, illetve azt az információt (pl. termékinformációk, szolgáltatások, árak), ami segítséget jelent számára a döntés meghozatalában. Hasznosak lehetnek számára továbbá a termékhez, illetve szolgáltatáshoz kapcsolódó videók, vevői visszajelzések. Az is erősíti a vállalat hitelességét, ha kiemelt helyen szerepel a visszáru kezelési politikája, illetve a termékre vonatkozó garancia. 

Azt talán mondani sem kell, hogy a friss és naprakész weboldal alapkövetelmény. Ha olyan információval találják szembe magukat a vevők, ami már nem aktuális - akár a termékportfólióból időközben kikerült termékről van szó, akár egy nem frissülő készletinformációról -, az könnyen bizalomvesztéshez vezethet. 

Visszajelzési, értékelési lehetőség

Az ügyféllel nem csak addig kell foglalkozni, amíg meg nem vásárolja az adott terméket. Utána is törődni kell vele. És éppen itt követik el legtöbben a hibát: kizárólag az értékesítésre koncentrálnak, az ügyfélkezelésre, az utánkövetésre nem. 

Alapvető, hogy ha egy termékkel, vagy szolgáltatással kapcsolatban kérdése merül fel a vevőnek, akkor a weboldalon található elérhetőségek egyikén (telefonszám, email cím, chat stb.) gyorsan reagáljanak a megkeresésére, és gördülékenyen megoldják a problémáját. Ha azonban a telefonokat nem veszik fel, a megkeresésekre semmilyen válasz nem érkezik, akkor egy rossz ügyfélszolgálattal rendelkező céghez a csábító ár ellenére sem tér vissza a vevő. 

Ugyancsak ilyen fontos, hogy a vállalkozás visszajelzési és értékelési lehetőséget biztosítson a vevők számára. Ha mód van az adott terméket, szolgáltatást pontozni, véleményt fűzni hozzá, akkor az érdemben javítja az odalátogató szemében a cég hitelességét. 

Egy online térben megjelenő vállalkozás számára, különösen ha most indulóról van szó, a hitelesség felépítése kulcsfontosságú a növekedés szempontjából. A vevők többsége ugyanis a megbízható cégeket részesíti előnyben a vásárlásnál. A hitelesség megszerzését a tudatos tartalommarketing éppúgy tudja segíteni, mint a felhasználóbarát felület, naprakész weboldal, ám nem árt szem előtt tartani: a bizalmat fenn is kell tartani. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Levél egy távoli galaxisból

Mészáros Lőrinc olyan, mint a milói Vénusz. De már nem sokáig. Ő sem valódi, s róla is hiányzik ez-az (nem, a ruha pont nem). De semmi vész, a hiány pótlása folyamatban van, valahogy úgy kell elképzelni, mint a diósgyőri vár felújítását, felépítik vasbetonból, amit lecsupáltak a századok. Mészáros Lőrincnek a története hiányos, az nem lett rendesen kitalálva.

A gólem

Kicsit sok oka van Karoł Nawrocki győzelmének a lengyel elnökválasztás június 1-jei, második fordulójában ahhoz, hogy meg lehessen igazán érteni, mi történt itt. Kezdjük mindjárt azzal a tulajdonképpen technikai jellegűvel, hogy az ellenfele, Rafał Trzaskowski eléggé elfuserált, se íze, se bűze kampányt vitt.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.

„A kínai tudás”

Az európai autóipart most épp Trump vámjai fenyegetik, de a romlása nem ma kezdődött. Hanem mikor? A kínaiak miatt kong a lélekharang? Vagy az Európai Unió zöld szemüveges bürokratái a tettesek? Netán a vásárlók a hibásak, különösen az európaiak, akik nem akarnak drága pénzért benzingőzt szívni az ablakuk alatt? A globális autópiac gyakorlati szakemberét kérdeztük.