A fesztivál utóját morzsolva értelemszerűen egyéb Liszt-programokkal is találkozunk: így a nagyszívű komponista jelmondatát (Génie oblige) cím gyanánt választó márványtermi kamaraesten (április 1., fél nyolc) vagy éppenséggel Bátori Éva és Selmeczi György koncertjén, ahol az első részben Liszt hét dala sorjázik majd elő (Kogart, március 31., fél nyolc). S persze találunk egy valóságos Liszt-slágerszámot, a Les Préludes szimfonikus költeményt azon a hangversenyen is, amelynek túlnyomó részét Wagner-zenék teszik majd ki, s amelyet az Európai Unió Ifjúsági Zenekara ad - Claus Peter Flor ütemezését követve (Nemzeti Hangversenyterem, április 3., fél nyolc). Az utolsó napok legjelesebb vendége azonban kétségkívül az áprilisban 75. születésnapját ünneplő nagy párszi, a pár hete hollywoodi csillaggal megajándékozott Zubin Mehta lesz (karikatúránk mutatja). A karizmatikus dirigens a firenzei Maggio Musicale Zenekarát irányítja majd azon a kétarcúnak ígérkező koncerten, amelynek első felében közkedvelt Verdi-nyitányok, a másodikban pedig Gustav Mahler 1. "Titán" szimfóniája hangzik fel (Nemzeti Hangversenyterem, április 2., fél nyolc).
Vasárnappal azután a végéhez ér az idei Budapesti Tavaszi Fesztivál, ámde hogy a kitüntetett zenei élményektől utóbb sem leszünk megfosztva, azt mindjárt kedden megtapasztalhatjuk. A Takács-Nagy Gábor vezénylete alatt muzsikáló MÁV Szimfonikus Zenekar operettszínházi koncertjén ugyanis (április 5., hét óra) egy Schubert- és egy Haydn-szimfóniától közrefogva Perényi Miklós áldott vonója alá fogadja majd Robert Schumann a-moll gordonkaversenyét.