A szezonális és az évelő műalkotások elkülönböztetésének fáradságos mulatságát, s akár a maradandóság talányának végső megfejtését az előttünk álló hét több más koncertjén is kereshetjük. Mondjuk Michael Nyman és a The Michael Nyman Band keddi koncertjén (Nemzeti Hangversenyterem, október 21., fél nyolc), ahol egyebek mellett több Greenaway-rendezés, így A rajzoló szerződése vagy a Prospero könyvei filmzenéjét is módunkban áll majd meghallgatni. Németh Lehellel szólva, olyan korban élünk, melyben a nagyanyák twistelni tudnak, s ismeretes tény, hogy a divat (természetrajzának kifejtését keressük Georg Simmel és Coco Chanel idevágó munkáiban) faramuci dolgokra képes: kissé lesajnált vagy egyenesen sekélyesnek ítélt divatos darabokat utóbb bottal sem lehet agyonverni, s örökzöldnek bizonyulnak, míg más komoly és hitelesített értékű alkotások a lagymatag kezdést követően az utókorban is képtelenek számottevő népszerűségre vergődni. Alighanem e szakaszban kell említést tennünk a Carmina Burana e heti előadásáról (Zeneakadémia, október 19., 11 óra), amelyet a Dohnányi Ernő nevét viselő budafoki zenekar és az Akadémiai Kórustársaság jegyez, valamint a Filharmóniai Társaság két Csajkovszkij-Dvorák-estjéről (Operaház, október 20., ill. 21., fél nyolc).
S ezen a héten, a Budapesti Õszi Fesztivál szolidan ünnepélyes keretei között ünnepli 10+1-ik születésnapját a Trio Lignum (Katona József Színház, október 19., fél nyolc). A jeles formáció ezúttal is közös programban egyesíti kedvelt "öreg zöldjeit", a reneszánsz Machaut-t és társait, valamint a művészi örökkévalóság ormainak kortárs ostromlóit, Melist, Kondort és több másokat, zenetörténeti folytonosságot igazolva e távoli és egymáshoz közelíthetetlennek sejtett korszakok között.