Fusz János a századelős Bécsben forgolódván szorgalmasan kereste a működését jóindulattal bátorító Haydn társaságát, míg Hummel 1804-től az Esterházyak szolgálatában követte a nyugalmazott hercegi karnagyot. Az idős zeneszerzőnek ekkor már rég nem kellett a néhai Pompakedvelő hangszerére, a barytonra komponálnia, mely műveiből ugyancsak hétfőn a rádió márványtermi sorozata kínál fel néhányat (május 25., hat óra). Mi több, ekkorra mind az összes szimfóniáját is megírta, köztük a 97-es sorszámú C-dúrt, mellyel a Magyar Telekom Zenekar keddi, Csalog Gábor felléptével gazdagított programja fog lezárulni (Zeneakadémia, május 26., fél nyolc). Haydn-szimfóniával, méghozzá a 82. ("A medve") szimfóniával kezdi műsorát a Frankfurti Rádió - Paavo Järvi vezénylete alatt muzsikáló - pompás zenekara (Nemzeti Hangversenyterem, május 22., fél nyolc), hogy a folytatásban előbb Christian Tetzlaffot kísérve Bartók Hegedűversenyét, végül Brahms I. szimfóniáját játssza majd.
Rózsavölgyi jórészt Prágában tanulta ki mesterségét, mellyel aztán oly biztosan tapintott rá, "hogy hol fekszik a magyarnak a szíve" (Petőfi). Cseh zene, jelesül Dvorák és Smetana művészete (többek közt A déli boszorkány és a Moldva) bájol a Filharmóniai Társaság két koncertjén is (Opera, május 25. és 26., fél nyolc), s ehhez még majd valóságos csehek is jutnak e hétre, hisz ugyancsak két estén át a Cseh Filharmonikus Zenekar és karmesterük, Zdenek Mácal is vendégünk lesz a Nemzeti Hangversenyteremben (május 27. és 28., fél nyolc). 'k Martinu· 1942-es I. szimfóniája mellett Mahler pesti ősbemutatójú "Titán" szimfóniáját fogják játszani - megidézve ezáltal a fővárosi zenetörténet egy újabb, merőben problematikus mozzanatát.
S végezetül az UMZE kedden rendezi immár hagyományos Hommage a Ligeti-koncertjét (Nemzeti Hangversenyterem, május 26., fél nyolc), melyen nemcsak a Ránki-Klukon házaspár és Nagy Péter ül a zongorához, de még Ligeti 1962-es, száz metronómra írott Szimfonikus poémáján is alkalmunk nyílik majd elandalodni.