Szombaton azután Kocsis Zoltán és a Nemzeti Filharmonikusok estjével hivatalosan is nekilódul az emlékév (Nemzeti Hangversenyterem, január 22., fél nyolc). A műsort a Victor Hugo verse nyomán komponált szimfonikus költemény, az Amit a hegyen hallani indítja majd, melynek szerzői programja ekképp informálja a zenebarátot: "A költő két hangot hall: az egyik mérhetetlen pompával zengi az Úr dicséretét - a másik tompa, telve fájdalommal, sírással és átkozódással. Egyiket a természet mondta ki, másikat az emberiség! A két hang addig küzd egymással, keresztezi egymást és olvad egybe, míg végül mindkettő áhítatos szemlélődésben oldódik fel és cseng ki."
A Magyar fantáziával és a Koronázási misével folytatódó koncertet más körülmények között bizonyosan már jó előre a soros ciklus főeseményeként méltatnánk, azonban az előttünk álló kedden egy másik komoly esélyes is elénk bukkan a koncertkalendáriumban. Merthogy Vashegyi György és két együttese, a Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar nem kevesebbre vállalkoznak majd, mint arra, hogy előadják - méghozzá korabeli hangszereken - Felix Mendelssohn fenséges oratóriumát, az eredetileg 1846-ban bemutatott Éliást (Nemzeti Hangversenyterem, január 25., fél nyolc). A címbeli Éliás alatt az ótestamentumi Illés próféta értendő, s ilyesformán az "elragadtatás" jószerint borítékoltnak tekinthető.
S végezetül még egy program, amely azonban két estére terjeszti ki gyönyörködtető vállalását: a Filharmóniai Társaság esedékes bérleti koncertjein (Opera, január 24. és 25., fél nyolc) a "nagy" g-moll szimfónia és a Dal a Földről hangzik majd fel a jelenleg a barcelonai Teatro Liceut igazgató német karmester, Michael Boder operaházi debütálásaképp.